احمد اصغری‌مهرآبادی صبح امروز ۱۸ بهمن در حاشیه افتتاح ۲ هزار و ۵۸۳ واحد مسکن مهر در کرمان به مناسبت ایام الله دهه فجر گفت: طرح مسکن مهر حدود ۱۰ سال قبل در کشور آغاز شد. در ابتدا مقرر شده بود یک میلیون و ۵۰۰ هزار واحد در سطح کشور توزیع استانی داشته باشیم که بعدها ساخت ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار واحد مسکن شهری در سطح کشور آغاز شد.

 

وی با بیان این کخ در دولت یازدهم و تاکنون حدود ۵۲ هزار میلیارد تومان تسهیلات ارزان قیمت مسکن در سطح کشور پرداخت شده است، ادامه داد: در سال‌جاری ۴۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات مسکن روستایی جهت نوسازی خانه قدیمی و ۱۵۰۰ میلیارد تومان برای بهسازی بافت‌های فرسوده تسهیلات مسکن پرداخت خواهد شد.

 

قائم مقام وزیر راه و شهرسازی با ابراز امیدواری از اتمام پروژه مسکن مهر در سال آینده عنوان کرد: با توجه به تاکیدات رییس جمهور امیدواریم سال آینده جشن اختتامیه مسکن‌های مهر را در سطح کشور برگزار کنیم.

 

وی بیان کرد: برای اتمام کامل پروژه‌های مسکن مهر به ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل زیرساخت‌ها، ۴۰۰۰ میلیارد تومان برای تکمیل خدمات روبنایی مثل مدرسه، مسجد و ... و ۲۶۰۰ میلیارد تومان برای محوطه سازی اعتبار نیاز داریم.

 

اصغری‌مهرآبادی از اتمام پروژه‌های مسکن مهر استان‌های یزد، زنجان و چهارمحال بختیاری خبر داد و تصریح کرد: در دهه فجر سال جاری ۵۰ هزار واحد مسکن مهر افتتاح خواهد شد که با افتتاح این واحدها تعداد واحدهای مسکن مهر که مورد افتتاح رسیده‌اند به یک میلیون و ۹۲۰ هزار واحد خواهد رسید.

 

به گزارش ایسنا، مهدی حاجی زاده، مدیر مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی استان کرمان نیز در این مراسم گفت: در استان کرمان ساخت ۵۰ هزار مسکن مهر در دستور کار داریم که که امروز ۲۵۸۳ واحد مسکن مهر در استان کرمان افتتاح شد که ۲۵۰۰ واحد آن در شهرهای دارای جمعیت بالای ۲۵ هزار نفر و ۸۳ واحد آن در شهرهای زیر ۲۵ هزار نفر به بهره‌برداری رسیدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.