در ادامه هفته بیست و سوم لیگ برتر پرسپولیس در ورزشگاه تختی به مصاف نفت آبادان رفت و با ارائه نمایی حساب شده ۳ بر صفر به پیروزی رسید.ابتدا فرشاد احمدزاده پرسپولیس را پیش انداخت و در ادامه علی علیپور با دبل خود سه امتیاز ارزشمند این دیدار را از آن سرخپوشان کرد.

پرسپولیس با این برد ۵۴ امتیازی شد و امیدوار است  تا با توقف ذوب آهن و فولاد، قهرمانی خودش را پیش از شروع سال جدید جشن بگیرد.در مقابل صنعت نفت با این شکست ۲۹ امتیازی و در رده نهم باقی ماند.

با گزارش زنده این بازی همراه ما باشید:

داوران: بیژن حیدری – محمدرضا منصوری – بابک داوری – یاسر همرنگ – ناظر: محمدرضا فلاح

اخطار: حسین بغلانی(۶۲) و مگنو باتیستا (۷۷) از صنعت نفت / سید جلال حسینی (۱+۹۰)پرسپولیس

ترکیب صنعت نفت:

داود نوشی صوفیانی، حسین بغلانی، مسعود ابراهیم‌زاده، علی عبداله‌زاده(حسین ساکی، دقیقه 60)، سعید لطفی، مگنو باتیستا، آگوستو سزار، کرار جاسم(میلاد جهانی، دقیقه 61)، حامد پاکدل، محمد شادکام (دقیقه 51، طالب ریکانی) و لوسیانو پریرا

 

ترکیب پرسپولیس:

علیرضا بیرانوند، شجاع خلیل‌زاده، جلال حسینی، حسین ماهینی(82،کمال کامیابی نیا)، محمد انصاری، صادق محرمی، محسن ربیع‌خواه، فرشاد احمدزاده(76، بشار رسن)، وحید امیری، گادوین منشا و علی علیپور(84، احمد نوراللهی)

 

گل:

صنعت نفت ۰ - پرسپولیس ۱/ فرشاد احمدزاده، دقیقه ۱۳: ارسال دقیق و بلند وحید امیری از سمت راست دروازه صنعت نفت از همه مدافعان عبور کرد و احمدزاده با شوت دقیق توپ را از کنار صوفیانی عبور داد تا شاگردان برانکو ایوانکوویچ شروع موفقی در این بازی داشته باشند.

صنعت نفت ۰ - پرسپولیس ۲/ علی علیپور، دقیقه ۲۷: روی حرکت هوشمندانه علی علیپور و فرار بین سه مدافع صنعت نفت آبادان ضربه محکم او با دفع عجیب صوفیانی به دومین گل پرسپولیس و شانزدهمین گل مهاجم سرخپوشان در لیگ هفدهم تبدیل شد.

صنعت نفت ۰ - پرسپولیس ۳ / علی علیپور، دقیقه ۵۵: ارسال وحید امیری برای چندمین بار مدافعان حریف را غافلگیر کرد و شاگردان برانکو روی نقطه ضعف تیم مقابل این بار با ضربه علیپور از بین دو مدافع صنعت نفت به سومین گل در این دیدار دست پیدا کردند.

 

دقایق حساس:

دقیقه ۱: اولین صحنه خطرناک بازی روی حرکت جاسم کرار رقم خورد. هافبک عراقی به طور مشکوکی در محوطه جریمه به زمین افتاد اما داور مسابقه علیرغم اعتراض تیم میزبان دستور به ادامه بازی داد.

دقیقه ۷: پرتاب اوت بلند به محوطه جریمه پرسپولیس دفع شد و توپ به جاسم کرار رسید و شوت این بازیکن از بالای دروازه به بیرون رفت اما داور قبل از آن به سود پرسپولیس خطا اعلام کرده بود.

دقیقه ۱۸: روی سماجت گادوین منشا حوالی محوطه جریمه حریف توپ را به وحید امیری رساند؛ ارسال فنی امیری را منشا را ضربه سر به صورت خطرناکی از کنار دروازه صنعت نفت عبور داد.

دقیقه ۲۳: پاس عرضی پاکدل در محوطه جریمه پرسپولیس می‌رفت که با ضربه شادکام دروازه پرسپولیس را تهدید کند علیرضا بیرانوند با خروجی به موقع توپ را جمع کرد.

دقیقه ۳۰: روی فرار تند هافبک پرسپولیس و پاس در عمق به منشا، سعید لطفی توپ را دفع کرد تا سومین شانس پرسپولیس برای گلزنی دور شود.

دقیقه ۳۳: ارسال وحید امیری از کناره ها برای چندمین بار با واکنش ضعیف مدافعان صنعت نفت مواجه شد؛ کمالوند در این صحنه خوش شانس بود که سانتر امیری روی سر علیپور جفت‌وجور نشد.

دقیقه ۴۰: پاس به عقب خطرناک مدافعان صنعت نفت را صوفیانی با ضربه‌ای محکم در حالیکه گادوین منشا در صدد دریافت توپ بود، دور کرد.

دقیقه ۵۹: پریرا در این دقیقه فرصت شوتزنی داشت و ضربه‌اش را علی بیرانوند در دو مرحله جمع کرد.

دقیقه ۷۱: بازی در این دقایق بیشتر در میانه میدان دنبال می‌شود. فرار علیپور در ضدحمله و سانتر بلندش به علیپور رسید؛ پاس مهاجم دو گله پرسپولیس در این دیدار با ضربه آرام در دستان صوفیانی قرار گرفت.

دقیقه ۷۵: شوت لوسیانو پریزرا با شیرجه آرام بیرانوند همراه شد و در آغوش دروازه بان پرسپولیس جای گرفت.

دقیقه ۸۱:ضدحمله خطرناک بازیکنان پرسپولیس و پاس در عرضی که علیپور برای منشا فرستاد، با ضربه پرقدرت اما بی دقت مهاجم نیجریه ای پرسپولیس از بالای دروازه نفت به بیرون رفت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.