محمد باقر نوبخت عصر چهارشنبه در حاشیه آیین بهره برداری از واحد صنعتی آرتان پترو کیهان در شهرک صنعتی شکوهیه قم، در گفت و گو با خبرنگاران افزود: علاوه بر پرداخت تسهیلات ارزان قیمت و مقرون به صرفه به واحدهای تولیدی و سرمایه گذاری در بخش های مختلف، دولت به دنبال اجرای برنامه هایی است که اجرای آن فرصت های شغلی گسترده را ایجاد و تحرک اقتصادی کشور را رونق بخشد.

وی بیان کرد: نخستین گام این برنامه فردا توسط رئیس جمهوری در زمینه احیای بافت های فرسوده رقم می خود و ۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق شهری و ۵۰ هزار واحد مسکونی در مناطق روستایی کشور با اعطای تسهیلات یارانه ای به افراد صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: در کنار آن در شهرهایی که از نظر آلودگی هوا نیازمند توجه بیشتری هستند، برای نوسازی ناوگان درون و برون شهری برنامه ریزی وسیعی صورت گرفته است.

نوبخت گفت: همچنین در بخش کشاورزی سه برنامه برای پرورش ماهی در قفس، برای احیای اراضی کشاورزی و گسترش کشت گلخانه ای و همچنین توسعه صنایع وابسته به کشاورزی، در دست اقدام است.

وی بیان کرد: نخستین گام های دولت برای ایجاد تحرک در اقتصاد صنایع از سال گذشته در قالب ستادهای تسهیل با پرداخت بیش از ۱۷ هزار و ۹۰۰ میلیارد تومان تسهیلات به واحدهایی که ظرفیت فعالیت بیشتر و موثر را داشتند، برداشته شد و آثار آن در کنار ۴۲ هزار میلیارد تومانی که از محل خزانه برای طرح های عمرانی در نظر گرفته شد به خوبی مشخص گردید.

وی ادامه داد: دولت با مدیریت صحیح منابع و پرداخت تسهیلات مورد نیاز به بخش خصوصی برای اجرای طرح های عمرانی توانست در ۶ ماهه نخست سال جاری بدون درنظر گرفتن درآمدهای نفتی، رشد ۶ درصدی را رقم بزند.

معاون رئیس جمهوری گفت: با این اتفاق زمینه اشتغال ۷۹۵ هزار تن در کشور فراهم شد و همچنین ۱۸۱ هزار تن از بیکاران سابق به محیط کار بازگشتند.

وی افزود: این اقدام در سال آینده نیز تکرار خواهد شد و دولت مصمم است در سال ۹۷تسهیلات ارزان تری را نسبت به سال جاری در اختیار تولید کنندگان قرار دهد.

وی ادامه داد: انجام این برنامه ها نیاز به آیین نامه دارد که در حال تنظیم آن هستیم؛ ما براین اساس که کدام از بخش های ۱۲ گانه برنامه دولت چه تعداد اشتغال ایجاد می کند، پیش بینی های لازم را انجام داده ایم و افق روشنی را در پیش رو داریم.

در آیین بهره برداری از این واحد صنعتی، سید مهدی صادقی، استاندار قم، احمد امیر آبادی نماینده مردم قم در مجلس شورای اسلامی، رضا سیار فرماندار و شماری دیگر از مسئولان ملی و استانی حضور داشتند.

پنج طرح صنعتی امروز در قم با اعتبار ۱۲۵ میلیارد ریال و اشتغالزایی برای ۱۹۳ تن به بهره برداری رسید.

واحد صنعتی آرتان پترو کیهان پلی استایرن معمولی با ظرفیت تولید ۳۰ هزار تن محصول در سال و سرمایه گذاری ۶۷۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شکوهیه قم فعالیت خود را آغاز کرد. این واحد ۵۰ تن به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد نمود.

واحد صنعتی شیمی اکسیر بوستان که در زمینه تولید سولفات پتاسیم با ظرفیت تولید ۱۰ هزار تن محصول در سال و سرمایه گذاری ۱۷۰ میلیارد ریال در شهرک صنعتی محمود آباد قم فعالیت خود را آغاز نمود و ۳۰ تن به صورت مستقیم مشغول کار شدند. واحد صنعتی مبدل خودرو پاک که در زمینه تولید مبدل کاتالیستی خودرو با ظرفیت تولید ۵۰۰ هزار عدد محصول در سال و سرمایه گذاری ۲۶۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی محمود آباد قم نیز امروز با حضور معاون وزیر صنعت ، معدن و تجارت فعالیت خود را آغاز و برای ۲۷ تن به صورت مستقیم اشتغالزایی کرد.

طرح توسعه واحد صنعتی شرکت بلندای صنعت جهان افروز که در زمینه تولید شیرآلات بهداشتی اتوماتیک و لوازم کاهنده مصرف آب با ظرفیت تولید ۱۰۰ هزار عدد محصول در سال و سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شکوهیه قم فعالیت می کند نیز امروز رسما آغاز به کار کرد، این واحد برای ۵۵تن به صورت مستقیم اشتغالزایی نمود.

واحد صنعتی شرکت سپر اتی امیران که در زمینه تولید قطعات پلاستیکی لوازم خانگی با ظرفیت تولید ۲ هزار و ۵۰۰ تن محصول در سال و سرمایه گذاری ۷۵ میلیارد ریال در شهرک صنعتی شکوهیه قم فعالیت خود را آغاز کرد، زمینه اشتغال ۲۱ تن را به صورت مستقیم اشتغالزایی ایجاد نمود.

درحال حاضر ۲ هزار و ۳۸۹ واحد صنعتی دارای پروانه بهره برداری در استان قم وجود دارد که از این تعداد ۲ هزار و ۱۰۰ واحد صنعتی فعال هستند و محصول تولیدی خود را به بازار عرضه می کنند.

استان قم دارای هفت شهرک صنعتی شکوهیه، الغدیر، چاپ و نشر، سلفچگان، محمود آباد، ثامن الائمه(ع) - قنوات - و فناوری اطلاعات و ارتباطات (I.C.T) و چهار ناحیه صنعتی خورآباد، دستجرد، سیرو و طغرود است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.