الحشد الشعبی بر تونل‌ها و پایگاه‎های گروه تروریستی «الرایات البیضاء» (پرچم های سفید) در شهرستان طوزخورماتو مسلط شد و کنترل روستای «قلخانی الصغری» واقع در شرق این شهر را به دست گرفت.

نیروهای الحشد الشعبی قبل از آزادسازی این روستا، روستاهای بلکاله الساده، بلکاله الکبری و بلکاله السالم، جبل شیخ میدان و اردوگاه داعش در شرق صلاح الدین را پاکسازی کردند.

منابع عراقی می‎گویند که در این عملیات که در شرق شهر طوزخورماتو استان صلاح‌الدین صورت گرفته است، مجموعه‌ای از تونل‌های بهم پیوسته کشف شده است.

منابع وابسته به الحشد الشعبی تاکید کردند که در این تونل‌ها مقادیری سلاح و مهمات گروه تروریستی تازه‎تاسیس الرایات البیضاء وجود داشته که علیه نیروهای عراقی مورد استفاده قرار گرفته است.

عملیات پاکسازی شرق شهر طوزخورماتو صبح روز چهارشنبه (مورخ هفتم فوریه) با حضور نظامی الحشد الشعبی، نیروهای واکنش سریع و ارتش عراق و با پشتیبانی هوایی آغاز شده است.

منابع وابسته به الحشد الشعبی اعلام کردند که عملیات نیروهای داوطلب مردمی عراق از پنج محور شمال و جنوب طوزخورماتو برای نابودی بقایای داعش و تامین امنیت بین بغداد و کرکوک آغاز شد.

به گزارش پایگاه خبری العهد، یگان های لشکر دوم الحشد الشعبی به چهار راه قوضالان در شمال شرق طوزخورماتو رسیدند و تیم مهندسی مواد منفجره موفق شدند خودروی بمب گذاری شده گروه تروریستی تازه التاسیس «الرایات البیضاء» را منفجر کنند. رسانه های محلی گزارش دادند که نیروهای واکنش سریع 80 کیلومتری ارتفاعات حمرین و جاده کفری به سمت طوزخورماتو را آزاد کردند.

نیروهای الحشد الشعبی همچنین یک گور دسته جمعی شامل 20 جسد غیر نظامیان عراقی را که به دست داعش اعدام شده بودند، در نزدیکی تپه ای بین دو روستای البوغنام و سریح در مسیر ارتباطی دو شهر کفری و طوزخورماتو کشف کنند.

فرماندهی عملیات بغداد نیز اعلام کرد که نیروهای امنیتی عراق امروز موفق شدند تلاش تروریست‎ها را برای انفجاری انتحاری در داخل یکی از مدارس منطقه الطارمیه واقع در شمال بغداد خنثی کنند.

طوزخورماتو در 70 کیلومتری کرکوک قرار دارد و جمعیت آن بیش از 100 هزار نفر اعم از کرد، ترکمان و عرب است. این شهر تا اوسط اکتبر گذشته تحت کنترل مشترک نیروهای الحشد الشعبی و پیشمرگه کرد قرار داشته است، تا اینکه نیروهای الحشد از چندی پیش به طور کامل بر شهر مسلط شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.