تاس گزارش داد، ولادیمیر پوتین، رییس جمهور روسیه در کنفرانس خبری مربوط به  بازی‌های زمستانی ۲۰۱۹ منطقه سیبری اظهار کرد با وجود این که ورزشکاران روس مشکلاتی برای حضور در بازی‌های  المپیک پیدا کرده‌اند روسیه همچنان در صدر ورزش جهان قرار دارد و در سال ۲۰۱۸ با برگزاری بازی‌های  جام جهانی فوتبال در این کشور، روسیه میزبان بزرگ‌ترین مسابقات ورزشی خواهد بود.

پوتین در ادامه‌ صحبت‌های خود افزود: در سال ۲۰۱۹ سوچی میزبان مسابقات جهانی بوکس است. در سال ۲۰۲۱ مسابقات جهانی باندی در سیکتیوکار برگزار می‌شود. در سال ۲۰۲۲ کازان میزبان مسابقات جهانی شنای مسافت کوتاه خواهد بود. همه شاهد این بودند که ما در مسابقات یونیورسیاد کازان ۲۰۱۳ و مسابقات  المپیک زمستانی سوچی ۲۰۱۴ استانداردهای بالایی داشتیم. این بازی‌ها با هدف پیشرفت ورزش و افزایش ارزش‌های انسانی برگزار شده است.

ماه گذشته کمیته‌ بین‌المللی المپیک روسیه را به دلیل دوپینگ سازمان یافته از بازی‌های المپیک امسال محروم کرد. ورزشکاران این کشور تنها به صورت مستقل اجازه شرکت در این بازی‌ها را دارند. این‌ در حالی است که ورزشکاران پارالمپیکی روسیه نیز از تمامی مسابقات بین‌المللی محروم هستند و فقط برای حضور به صورت مستقل در مسابقات می‌توانند درخواست دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.