در حالی که مواضع ضد برجامی دولت آمریکا ادامه دارد، مقامات ارشد اتحادیه اروپا و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی بار دیگر حمایت خودشان را از توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵ اعلام کردند.

بنا بر گزارش سایت آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این نهاد بین‌المللی و اتحادیه اروپا در ششمین نشست سالیانه مقامات ارشد دو طرف، به بررسی پیشرفت حاصل شده در مسائل مربوط به فعالیت‌های هسته‌ای پرداختند و همچنین درباره افزایش همکاری‌ها بین این دو نهاد توافق کردند.

در این گفت‌و‌گوها که هشتم فوریه در مقر آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در وین برگزار شد، دو طرف درباره مسائل مختلفی از قبیل ایمنی هسته‌ای، تحقیق، افزایش نوآوری و استفقاده از انرژی صلح آمیز هسته‌ای برای توسعه پایدار تبادل نظر کردند.

به گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، این نهاد بین‌المللی و اتحادیه اروپا در نشست وین، بار دیگر حمایت خودشان را از برجام اعلام کردند.

از زمان اجرایی شدن توافق هسته‌ای ایران و گروه ۱+۵، اتحادیه اروپا به عنوان یکی از طرف‌های اصلی مذاکرات، بارها حمایت خود را از توافق اعلام کرده و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی هم ضمن حمایت از برجام، مشغول راستی آزمایی از انجام تعهدات هسته‌ای ایران بوده و چندین بار در گزارش‌های خود به انجام شدن تعهدات ایران گواهی داده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.