هدف از نوشتن این یادداشت بیان حق یا ناحق بودن صحبت ها و انتقادات علی کریمی از فدراسیون فوتبال،مهدی تاج یا عادل فردوسی پور نیست بلکه صرفا می خواهم موردی ساده اشاره کنم.موردی که می توان آن را تعهد و حرفه ای گری نام نهاد.

مردم فوتبال دوست رشت پس از سقوط داماش، دیگر تیمی در سطح اول فوتبال ایران نداشتند. اما پایان لیگ یک در فصل گذشته برای آن ها به تعبیر یک رویا بدل شد. صعود سپیدرود به لیگ برتر. تیمی ریشه دار و قدیمی که صفر تا صد با حمایت هواداران عاشق خود و با دست خالی توانست پا به لیگ برتر بگذارد.

بر سپیدرود هر چه که در لیگ گذشت موضوع بحث نیست. بعد از کش و قوس های فراوان و روزهای تلخ و شیرین این تیم در لیگ برتر، سکان هدایت سرخ های شمال به علی کریمی رسید. آن هم در شرایطی که سپیدرود خطر حضور در منطقه قرمز جدول و سقوط به لیگ یک را به شدت حس می کرد. سپیدرود به یک منجی نیاز داشت که بقای این تیم در این فصل رو به پایان را تضمین کند.

علی کریمی اما از روزی که سرمربی سپیدرود شد، شاید برای تمام مسائل و حواشی ممکن وقت گذاشت جز نجات تیمش از خطر سقوط. از انتقاد از عملکرد دولت گرفته تا گلایه از گرانی و سپس آغاز جنگی فرسایشی با مهدی تاج و اعضای فدراسیون فوتبال که حتی در بعضی موارد کار به تهمت هایی کشید و در ادامه هم برنامه ۹۰ و عادل فردوسی پور.

کریمی شاید خیلی از حرف هایش درست باشد اما چیزی که حائز اهمیت است این است که آیا صحبت هایی که او  طی این روزها مطرح کرده در راستای منافع باشگاه سپیدرود رشت و هواداران این تیم است؟ در حال حاضر علی کریمی صرفا یک اسطوره محبوب با یک کانال تلگرامی نیست بلکه او دارای شخصیتی حقوقی به عنوان سرمربی یک تیم فوتبال است. کریمی طبق قرارداد و تعهدی که به شمالی ها داده، هدایت این تیم را برعهده گرفته و وظیفه دارد تمام تمرکز و تلاش خود را برای کسب نتیجه ممکن به کار ببندد و دستمزدی هم که دریافت می کند برای انجام چنین کاری است نه امری دیگر. اما آیا واقعا کریمی چنین می کند؟

کریمی روز گذشته هرچقدر در تهران و در مقابل استقلال درون زمین حرفی برای گفتن نداشت، بعد از بازی اما حرف های زیادی داشت و مجددا همان سخنان سابق خود را تکرار کرد تا باز هم این تیم مردمی سپیدرود باشد که این وسط ضرر می کند.

سپیدرود در حال حاضر با ۲۰ امتیاز در رده چهاردهم ایستاده و فقط یک امتیاز تا منطقه خطر فاصله دارد و با توجه به بازی های سخت پیش رو مقابل تیم هایی نظیر سایپا،پارس جنوبی،تراکتورسازی،ذوب آهن و پرسپولیس ماموریتی غیرممکن برای بقا در لیگ برتر دارد. ماموریتی که با عملکرد غیر حرفه ای کریمی و بی توجهی اش به وضعیت تیم خود، غیرممکن تر هم می شود.

شاید خیلی از هواداران سپید رود انتظار  داشته باشند که کریمی در شرایط فعلی فقط باید روی تیم خود تمرکز کند تا حداقل امتیازات باقی مانده را از دست ندهد. او که ثابت کرده هرچقدر هم که مربی خوبی نباشد،ادمین خوبی برای کانال تلگرامی اش است، با پایان پروژه اش در سپیدرود می تواند هدایت هیچ تیمی را نپذیرد و تمام وقت خود را به افشاگری و رسوا کردن فدراسیون فوتبال و مدیرانش و برنامه نود و مجری اش اختصاص دهد اما تا قبل از آن باید ضمن شناخت جایگاه خود،تمام تلاشش را برای وفای به تعهدات و قرارداد حرفه ای اش به کار ببندد و از حاشیه هایی که فقط باعث قربانی شدن تیم مردمی سپیدرود می شود دوری کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.