عیسی کلانتری عصرجمعه در آیین نهالکاری در جزیره کیش افزود: هر منطقه ای امروز مشکلات خود را دارد به طوری که شمال کشور قربانی زباله، جنوب و شرق آن قربانی بی آبی و غرب کشور قربانی استفاده بد از منابع می شود.

وی اظهار کرد: امروز بخش عمده ای از منطقه رشته کوه زاگرس در آتش می سوزد و از طرفی شمال کشور هم از نظر تخریب و هم معضل پسماند در معرض تهدید وخطر است.

کلانتری گفت: مدارس شهر تهران در ۶ ماهه دوم امسال به دلیل هوای ناسالم، سوخت ناسالم، انسانهای مصرف گرا و ماشین های ناسالم تعطیل بوده است.

وی با بیان اینکه شاید کیش بعد از بیرجند دومین شهر سالم کشور باشد افزود: بیرجند با اینکه سازمان عمران ندارد، زیباترین و پاکترین شهر کشور است و فرهنگ مردم به حدی بالا است که حتی یک آشغال کوچک نمی ریزند و در شهر یک زباله پیدا نمی کنید.

وی تصریح کرد: زباله هایی که در مسیر، مسافران می ریزند، مردم با فرهنگ درست خود آن را جمع می کنند.

رییس سازمان محیط زیست کشور با تاکید بر این نکته که محیط زیست زمانی پاک می شود که مردم بخواهند ، ادامه داد: در سازمان محیط زیست کشور۳هزار و ۵۰۰ محیط بان هستند و با این تعداد ، نمی توان محیط زیست کشور را تمیز نگه داشت بلکه باید ۸۰ میلیون محیط بان داشته باشیم تا کشوری پاکیزه داشته باشیم و منابع حفظ شود.

کلانتری گفت: محیط زیست کشور امانت نسل آینده در دست ما است و ما حق نداریم آن را تخریب کنیم.

وی اظهار کرد: هیچ وقت محیط زیست مانع توسعه نیست بلکه توسعه پایدار یک اصل در دنیا است که کشورها باید توسعه پیدا کنند و به موازات آن محیط زیست حفظ شود.

معاون رییس جمهوری خاطرنشان کرد: محیط زیست و توسعه حق مردم است و مردم این حق را دارند توسعه پیدا کنند، ثرتمند و رفاه داشته باشند و در عین حال محیط زیست کشور را حل کنند و این ها هیچ تضادی با هم ندارند.

کلانتری افزود: کشور توان این را ندارد که آب را برای چمن هزینه کند ، امروز ما در اصفهان با مشکل تامین آب مواجه هستیم.

وی درباره ویژگیهای جزیره مرجانی کیش نیز افزود: کیش امروز سمبل گردشگری کشور است و باید کیش را به عنوان یک مرکز آموزش محیط زیست حتی برای گردشگران بدانیم چرا که روزانه هزاران نفر گردشگر کیش می شوند.

جزیره کیش با مساحت ۹۱.۵ کیلومتر مربع و جمعیتی حدود ۴۰ هزار نفر در ۱۸ کلیومتری کرانه جنوبی ایران در محدوده شمالی آب های نیلگون خلیج فارس واقع است و از نظر تقسیم بندی سیاسی و اداری کشور، در محدوده استان هرمزگان و شهرستان بندر لنگه قرار دارد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.