مشیر مصری، از رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) در گفت‌وگو با مرکز اطلاع‌رسانی فلسطین در حاشیه تجمع اعلام وفاداری به شهید احمد نصر جرار در شهر غزه، خاطرنشان کرد که حماس سعی در تقویت روابط با تمامی کشورهای عربی و اسلامی و به ویژه مصر را دارد تا زمینه تشکیل جبهه حمایت از مساله فلسطین و تقویت پایداری ملت فلسطین فراهم شود.

وی همچنین سفر هیات حماس به مصر را اقدامی در راستای روابط دوجانبه حماس با برادران مصری عنوان کرد و گفت، کشورهای عربی و در رأس آنها مصر باید در مسئولیت‌پذیری در زمینه تقویت ارکان پایداری و ثبات ملت فلسطین و پایان محاصره و نیز تشکیل جبهه عربی برای مقابله با تصمیم ترامپ تغییراتی ایجاد کنند.

مصری تصریح کرد که محور دیدارهای هیأت حماس با مسئولان مصری، بررسی وضعیت آشتی ملی و رایزنی درباره اوضاع فلسطین و نیز بررسی روابط دوجانبه حماس و مصر است.

وی با تاکید بر اینکه «قطار آشتی ملی به راه افتاده است و راه بازگشتی ندارد»، خواستار عمل تمامی طرف‌ها به مسئولیت‌های خود در عرصه میدانی و عملی شد و گفت: مساله فلسطین امروز چالش‌های بزرگی را به ویژه در زمینه تصمیمات آمریکا در قبال قدس پشت سر گذاشته است.

هیأتی از رهبران جنبش مقاومت اسلامی به ریاست اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی این جنبش روز جمعه راهی قاهره شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.