سانا گزارش داد، فرماندهی کل ارتش سوریه در بیانیه‌ای اعلام کرد، یگان‌های ارتش سوریه با همکاری نیروهای هم‌پیمان عملیات نظامی خود را با موفقیت رقم زدند و تعداد زیادی از شهرک‌ها، روستاها و مزارع در حومه‌های حلب، حماه و ادلب از جمله فرودگاه ابو الضهور را آزاد کردند.

در این بیانیه آمده است، یگان‌های ارتش در این عملیات افراد مسلح بسیاری را که اکثرا تابعیت خارجی داشتند، کشته و مقرهای تشکیلات مسلح و سلاح‌های سنگین آنها از جمله ده‌ها خودروی بمب‌گذاری شده را منهدم کرده و تجهیزاتی نظیر تانک‌ها، خودروهای زرهی، آتشبارها و مقادیر زیادی سلاح‌های آنها را به غنیمت گرفتند و یگان‌های مهندی در حال پاکسازی این مناطق از مین و بمب‌های کار گذاشته شده، هستند.

به موجب این بیانیه، اهمیت استراتژیک این دستاورد در پایان دادن به وجود داعش در دو استان حماه و حلب و نابودی تعداد بیشماری از اعضای جبهه النصره در حومه جنوبی حلب است که به این ترتیب بسیاری از راه‌ها و مسیرهای امدادرسانی بین حماه و حلب امن می‌شوند و از این مسیرها، استان‌های مذکور به بادیه (صحرای) سوریه تا مرزهای عراق  وصل می‌شوند.

در پایان این بیانیه آمده است، ارتش عزم و اراده خود را برای ادامه عملیات نظامی علیه گروه‌های مسلح و ناکام گذاشتن طرح‌های آنها جزم کرده و تا آزادسازی کل خاک سوریه از پای نمی‌نشیند و آن را وظیفه قانونی و ملی خود می‌داند.

روند عملیات نظامی اخیرا شدیدتر شد چراکه درگیری‌ها در حومه‌های حلب، حماه و ادلب بر مراکز حیاتی نظیر بازارها، بیمارستان‌ها، مدارس و ساختمان‌های مسکونی تاثیر گذاشته بود.

یگان‌های ارتش سوریه از سه ماه پیش عملیات نظامی را در منطقه کشیده شده بین حومه‌های ادلب، حماه و حلب برای ریشه کن کردن النصره  و داعش انجام داده‌اند که تاکنون باعث آزاد شدن فرودگاه ابوالضهور و بیش از ۳۰۰ روستا و شهرک و تقویت محاصره تروریست‌ها در منطقه‌ای به مساحت ۱۲۰۰ کیلومتر در حومه این سه استان شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.