فراخوان جذب اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی که قرار بود از امروز شنبه ۲۱ بهمن ماه شروع شود به دستور دکتر منصور غلامی وزیر علوم به منظور انجام بررسی‌های بیشتر تا اطلاع ثانوی به تعویق افتاد.

فراخوان جذب اعضای هیات علمی که بیش از این قرار بود از ۱۴ بهمن ماه اعلام شود، به دلیل انجام بررسی‌های بیشتر تقاضای دانشگاه‌ها دو بار به تعویق افتاده است.

امسال فراخوان جذب اعضای هیات علمی در دانشگاه‌ها در دو مرحله شهریور ماه و بهمن برگزار می‌شود که فراخوان شهریور ماه به پایان رسید و ۸۰۰ نفر به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌های کشور شدند. مقدمات فراخوان جذب اعضای هیات علمی دوره بهمن، در دی ماه امسال فراهم شد و دانشگاه‌ها نیازهای خود را در اواخر دی به وزارت علوم اعلام کردند که به دلیل طولانی شدن روند بررسی‌های انجام شده، مهلت اعلام فراخوان در زمان مقرر صورت نگرفت.

همه دانشگاه‌های دولتی و غیردولتی(به جز دانشگاه آزاد اسلامی که فراخوان مستقل دارد)، می‌توانند در فراخوان جذب هیات علمی حضور داشته باشند و بر اساس بررسی‌های انجام شده حدودا ۸ تا ۱۰ برابر امکان وزارت علوم برای جذب اعضای هیات علمی(از نظر بودجه، امکانات و سهمیه استخدامی) از سوی دانشگاه‌ها اعلام نیاز صورت گرفته است.

در فراخوان جذب اعضای هیات علمی، دانشگاه‌های نوپا و مناطق محروم نیز اولویت بیشتری برای استخدام نیرو خواهند داشت. به طور کلی در سال ۹۶، ۱۶۰۰ نفر به عنوان هیات علمی جذب دانشگاه‌ها خواهند شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.