بی بی سی گزارش داد، این دو رسوایی جدید آن هم به فاصله دو روز، موقعیت جان کلی، رئیس دفتر ترامپ را بسیار متزلزل کرده است به طوری که گفته شده کلی هم آماده تقدیم استعفای خود در صورت درخواست ترامپ است.

منتقدان می‌گویند کلی از موضوع اتهام‌های پورتر باخبر بوده اما اظهار بی‌اطلاعی کرده و تنها روز سه‌شنبه گذشته که موضوع رسانه‌ای شد به آن اذعان کرده است. پورتر روز چهارشنبه استعفا داد.

در همین حال، دموکرات‌ها تعریف و تمجید ترامپ از راب پورتر و "آرزوی موفقیت کردن" رئیس جمهور برای او را با توجه به تصاویری که از همسر اولش با چشم کبود در رسانه‌ها منتشر شده، مورد انتقاد قرار داده‌اند.

جو بایدن، معاون سابق باراک اوباما، گفت: "یعنی چی که آرزوی موفقیت می‌کنم... این چه پیغامی برای جامعه دارد... چه چیزی باعث می‌شود که در برابر چنین اتهام و جرمی بی‌اعتنایی نشان دهیم و همچنان از فرد به علت این که مثلا در فلان کار خوب بوده تمجید کنیم."

ترامپ، روز جمعه در نخستین واکنش رسمی خود به خبرنگاران گفت از نظر او راب پورتر کارش را در کاخ‌سفید "عالی انجام داده" و او برایش "آروزی بهروزی دارد."

رسانه‌های آمریکا در حالی که تصاویر یکی از همسران سابق پورتر با چشمی کبود را منتشر کرده‌اند از شکایت دیگر همسر سابق او به پلیس برای صدور حکم ممنوعیت نزدیک شدنش به محدوده زندگی همسر اسبقش خبر داده‌‎اند.

اظهارات ستایش‌آمیز ترامپ از کارمند سابق خودش در حالی صورت گرفته که کاخ سفید پذیرفت می‌توانسته در رسیدگی به این مساله "بهتر عمل کند."

ترامپ همچنین در ارتباط با نظر شخصی‌اش در باره ادعاها علیه پورتر تاکید کرد "او اتهام‌ها را تکذیب کرده و خودش را بی‌گناه می‌داند."

هوپ هیکس، رئیس دفتر ارتباطات کاخ‌سفید که گفته می‌شود مسئول رسیدگی به این پرونده بوده  متهم به قصور و غفلت شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.