روسیا الیوم گزارش داد، رسانه‌های قطری اعلام کردند، احمد بن عبدالله بن زید آل محمود، رئیس پارلمان این کشور عصر روز جمعه وارد قاهره، پایتخت مصر شد.

طبق اعلام رسانه‌های قطر، آل محمود با هیئت همراه خود برای حضور در سومین کنفرانس پارلمان عربی و روسای شوراها و پارلمان‌های عربی به مصر سفر کرده است، قرار است این کنفرانس امروز (شنبه) در مقر دبیرخانه اتحادیه عرب برگزار شود.

پیش‌بینی می‌شود که کنفرانس مذکور سند جامعی پیرامون مبارزه با تروریسم و تفکر افراط‌گری صادر و پس از تصویب آن توسط روسای شوراها و پارلمان‌های عربی به بیست و نهمین نشست سران اتحادیه عرب ارائه شود که در ماه مارس برگزار خواهد شد.

این در حالی است که عبد الله بن محمد بن ابراهیم آل الشیخ، رئیس پارلمان عربستان از مشارکتش در این کنفرانس خبر داد، این کنفرانس با حضور دبیرکل اتحادیه عرب، رئیس اتحادیه بین‌المجالس، رئیس مجمع پارلمانی کشورهای عضو پیمان ناتو و رئیس مجمع پارلمانی دریای مدیترانه برگزار خواهد شد.

این نشست در حالی برگزار می‌شود که تنش داخلی بزرگی در منطقه خلیج فارس به دنبال قطع روابط دیپلماتیک کشورهای عربستان، مصر، امارات و بحرین با قطر ادامه دارد.

کشورهای مذکور پنج ژوئن مقامات قطر را به حمایت از تروریسم و برهم زدن ثبات منطقه متهم کردند، اما دوحه به شدت این اتهام‌ها را رد و تاکید کرد، این اقدامات غیرقابل توجیه و مبنی بر گمان‌ها و ادعاهای بی‌اساس است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.