نتایج نظرسنجی موسسه «ماریست» Marist مستقر در نیوریورک که روز جمعه منتشر شد، حکایت از آن دارد که ۶۶ درصد آمریکایی های شرکت کننده در این نظرسنجی گفته اند در اختلافات بین اداره فدرال آمریکا و ترامپ، از FBI حمایت می کنند و فقط ۲۴ درصد گفتند که در کنار ترامپ قرار خواهند گرفت. 

این نتایج گویای آن است که ۷۱ درصد از پاسخ دهندگان بر این باورند که FBI تلاش می کند وظیفه خود را انجام دهد و در مقابل رئیس جمهوری، جانبدارانه رفتار نمی کند. ۲۳ درصد در مقابل اظهار داشتند که فکر می کنند پلیس فدرال آمریکا سیاست جانبدارانه ای را علیه ترامپ اتخاذ کرده است. 

روابط بین رئیس جمهوری آمریکا و پلیس فدرال آمریکا سال گذشته و در بحبوحه تحقیقات دخالت (ادعایی) روسیه در انتخابات سال ۲۰۱۶ آمریکا کاهش یافت. 

ترامپ و برخی از جمهوری خواهان در ماه های اخیر از پلیس فدرال آمریکا و وزارت دادگستری این کشور به دلیل نحوه مدیریت تحقیقات روسیه و تحقیقات مربوط به استفاده «هیلاری کلینتون» نامزد پیشین دمکرات ها از سِرور ایمیل شخصی اش در زمان تصدی اش به عنوان وزیر امور خارجه آمریکا انتقاد کرده اند. 

ترامپ در تلاش برای افشای پیام های کتبی رد و بدل شده بین «پیتر استروزک» از کارمندان پلیس فدرال و «لیزا پیج» وکیل FBI بوده است تا سیاست جانبدارانه اداره تحقیقات فدرال را ثابت کند. 

سال گذشته، رئیس جمهوری آمریکا گفت اعتبار FBI آسیب دیده است و بدترین وضعیت را در طول تاریخ دارد. 

نظرسنجی موسسه ماتریست در بازه زمانی بین 5 تا 7 فوریه (16 تا 18 بهمن) و از بین 1012 نفر از افراد بزرگسال و با ضریب خطای 3.7 درصد انجام شده است.

به گزارش ایرنا، نتایج نظرسنجی جدید دانشگاه کویینیپیاک (Quinnipiac) آمریکا که روز سه شنبه منتشر شد، نشان داد که اکثر آمریکایی ها (53 درصد) بر این نظرند که ترامپ تلاش در روند تحقیقات مداخله (ادعایی) روسیه در انتخابات آمریکا مانع ایجاد کند، یا آن را از مسیر اصلی خارج سازد.

ترامپ به تازگی در واکنش به انتشار سندی محرمانه مبنی بر سوءاستفاده وزارت دادگستری این کشور از اختیارات خود برای جاسوسی از دولت وی، مدعی شد که این سند از او در پرونده مربوط به روسیه، رفع اتهام می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.