محمدرضا عارف، شنبه شب در نشست شورای اسلامی شهر یزد با تبریک سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی افزود: شوراهای اسلامی در شهرها نقش تعیین کننده ای در امور مختلف مردم دارند و در کشور از جایگاه خوبی برخوردارند. 

وی ادامه داد: یکی از افتخارات دولت اصلاحات ، برگزاری انتخابات شوراهای اسلامی و فراهم کردن زمینه حضور مردم در سرنوشت خویش بود که بعد از گذشت ۲ دهه از انقلاب اسلامی در کشور بوجود آمد و تصدی امور به آنها واگذار شد. 

این مسوول تصریح کرد: به رغم فعالیت شوراهای اسلامی در سال های گذشته هنوز نقایص بزرگی در آن وجود دارد که برای نمونه باید دولت دست از تصدیگری امور آب و برق بردارد و آن را به شوراهای اسلامی بسپارد. 

عارف اظهار کرد: خدمات مختلف به مردم در شهرها باید روز به روز ارتقا یابد چون خدمات شهری از مهمترین مسائلی است که مورد نیاز مردم و مطالبات آنهاست و موجب بقای شهرها می می شود. 

نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی به ثبت جهانی یزد اشاره کرد و گفت: این اتفاق یک فرصت بسیار استثنایی برای یزد و حتی کشور است که باید علاوه بر نگاه توسعه ای و اقتصادی، نگاه فرهنگی و اجتماعی نیز به آن داشت. 

وی یاد و خاطره شهدا و سومین شهید محراب حضرت آیت الله شهید صدوقی (ره) را گرامی داشت و بر حرکت در مسیر ارزش های انقلاب و تداوم راه شهدا و حضرت امام خمینی (ره) تاکید نمود. 

استان یزد یک میلیون و ۱۳۸ هزار نفر جمعیت دارد که حدود ۶۰ درصد در مرکز استان زندگی می کنند.

 

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.