از اول شهریور ماه سال جاری به تمام واحد‌های گل فروشی های سطح تهران زیر نظر اتحادیه اعلام شد که فروش بن سای و بامبو از این پس ممنوع خواهد بود و باید این دو نوع گیاه از سطح گل فروشی‌ها جمع آوری شوند.

این درحالی است که از سال ۹۳ به بعد با دستور وزارت جهاد کشاورزی واردات این دو نوع گل ممنوع اعلام شده بود، اما در سال‌های اخیر بخش قابل توجهی قاچاق در این حوزه صورت گرفته است.

در پی ممنوعیت فروش بن سای و لاکی بامبو برخی از گل فروشی‌ها از فروش دست برداشتند، اما برخی دیگر همچنان به فروش این دو گیاه مشغول هستند.

فروش بامبو همچنان ممنوع

در همین راستا اکبر شاهرخی رئیس اتحادیه گل فروشان در خصوص آخرین وضعیت ممنوعیت فروش بن سای و لاکی بامبو در بازار گفت: بعد از اول شهریور ماه اکثر گل فروشی‌ها فروش بامبو را متوقف کردند.

وی افزود: در این زمینه در صورتی که گل فروشی اقدام به فروش مجدد این گیاه کند با آنها برخورد شده و عرضه محصول متوقف خواهد شد.

رئیس اتحادیه گل فروشان به روند فروش بن‌سای در گل فروشی‌ها اشاره کرد و گفت: به دلیل واردات بن‌سای و وجود این گیاه در گل فروشی‌های سطح شهر، تا شب عید گل فروش ها می‌توانند فروش بن‌سای باقیمانده در مغازه خود را ادامه دهند، ولی بعد ازآن با فروشندگان بن سای برخورد خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.