دریابان علی شمخانی با حضور در جمع راهپیمایان تهرانی در مراسم راهپیمایی ۲۲ بهمن در جمع خبرنگاران درباره تلاش آمریکا برای اصلاح برجام و تشکیل کارگروه اصلاح برجام با سه کشور اروپایی اظهار کرد: روزی که مقرر شد مذاکره‌ای پیرامون توان صلح‌آمیز هسته‌ای جمهوری اسلامی ایران انجام شود، شرط ورود ایران به مذاکرات پذیرش غنی‌سازی ایران بود. در مقابل آنها خود را در برابر دو وضعیت دیدند؛ اول آنکه به ایران حمله کنند اما دیدند که سودی ندارد وشکست خواهد خورد . وضعیت دوم ادامه تحریمها بود و دیدند با وجود استمرار تحریم توان هسته‌ای ایران رو به گسترش است و راه سوم که وجود داشت مذاکره بود و آمدند و مذاکره کردند به این شرط که توان هسته‌ای ایران را به رسمیت بشناسند.

وی ادامه داد: امروز هم همین وضعیت است هیچ چاره‌ای غیر از این ندارند که به سندی که پذیرفته‌اند پایبند باشند.

شمخانی تاکید کرد: ایران نه برمبنای گزارش‌های خود بلکه بر مبنای گزارش آژانس بین‌المللی انرژی اتمی تا به حال ۹ بار تابعیت خود را نسبت به توافق اعلام کرده است. اگر کسی بخواهد خطی بر این سند اضافه کند و یا از آن کم کند و به نص آن اضافه کند، به طور قطع جمهوری اسلامی نخواهد پذیرفت.

وی در پاسخ به سوال ایسنا درباره حمله رژیم صهیونیستی به سوریه گفت: این یک ظلم آشکار است که به مردم سوریه وارد کرده است و سوریه هم تصمیم گرفت معادله یک طرفه بزن در رو را تغییر دهد و یک حادثه جاویدی را در منطقه رقم بزند که منجر به شادی و پخش شیرینی در بین مردم سوریه شد و جا دارد به مردم سوریه این مقاومت را تبریک بگوییم.

دبیر شورای عالی امنیت ملی در پاسخ به سوالی دیگر در خصوص حضور مردم در راهپیمایی ۲۲ بهمن گفت: هنوز ساعت به ۱۰ نرسیده است که شاهد حضور پرشور مردم هستیم و ترکیب سن، جنس با پوشش‌های مختلف قابل توجه است. واقعیت این است که در پیشا۴۰ سالگی قرار داریم و امسال ۲۲ بهمن یک سکو و جهشی برای این است که در طول سال آینده اقداماتی که نسبت به آن تعلق اما تاخیر داریم را با جدیت پیش ببریم. مردم آمدند در صحنه که با خط امام تجدید پیمان کنند و لبیک بگویند به آن.

شمخانی ادامه داد: باید چشم تیز انتقاد و نگاه مردم همراه با رسانه‌ها با یکدیگر ترکیب شوند تا از عادت غلطی که درگیر آن هستیم در همه ابعاد دست بکشیم و برگردیم به وضعیت قبل از خرداد سال ۶۰.

وی تاکید کرد: قدرت ما در بودن مردم و حفظ حیات سیاسی مردم در دفاع از انقلاب است. این مسیری پایان ناپذیر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.