سعید جلیلی در جمع راهپیمایان ۲۲ بهمن در قم، در حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تقدیر از حضور پرشور مردم در راهپیمایی عنوان کرد: ۵۴ سال قبل از همین شهر مقدس قم امام عظیم الشان ما بذری را کاشت که لبیک به دعوت خدا و پیامبر(ص) بود.

 

وی  افزود: این بذر ۳۹ سال بعد در چنین روزی به ثمر نشست و جوانه ای در چشم جهانیان ظاهر شد که همان موسای انقلاب اسلامی بود که فرعونیان زمان می خواستند به دنیا نیاید.

 

وی تصریح کرد: در زمستان ۵۶ کارتر و شاه در جایی که جزیره ثبات منافع مستکبران می نامیدند و ایران را جزیره ثابت و ژاندارم منافع آمریکا می دانستند حضور یافتند و یک سال بعد در همان جا، موسای انقلاب اسلامی متولد شد.

 

جلیلی بیان کرد: در آن روزگار انقلاب اسلامی به قدرت الهی به بار نشست، به همین دلیل از همان روزهای اول، قدرت ها و شیاطین کوچک و بزرگ در برابر انقلاب اسلامی ایستادند تا مناسبات الهی در این سرزمین شکل نگیرد و این امری غیر منتظره نبود.

 

وی اظهار داشت: هر پیامبر بزرگی که حرکتی را به راه انداخت شیاطین در برابرش ایستادند تا حرکت آن ها شکل پیدا نکند اولین ویژگی انقلاب اسلامی این است که حرکتی از جنس حرکت پیامبران و ادامه حرکت انبیای الهی بود.

 

عضو شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد: دشمنان می خواستند و می خواهند دستاوردهای حق از مسیر منحرف شود و به سمت شرارت هدایت گردد اگر امام(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید چون این قدرت استکباری می خواست بشریت را به سمت شرارت بکشاند.

 

وی ادامه داد: آمریکایی ها مناسبات دنیا را به گونه ای شکل داده اند که می‌گویند مناسبات ما باید در جهان حاکم باشد آن ها هر آن چه داشتند به کار بردند که انقلاب تداوم نیابد.

 

جلیلی گفت: آن ها می‌گویند اگر کل جهان یک نظر داشته باشند قدرت خودشان می تواند آن را وتو کند و آنها باید تعیین کنند چه مناسبات اقتصادی و سیاسی و فرهنگی در دنیا شکل بگیرد.

 

عضو شورای امنیت ملی اظهار داشت: رژیم امریکا یک ماه قبل سند راهبرد امنیت ملی را منتشر و در آن بیان کرد رهبری آمریکا در جهان همیشگی است.

 

وی خاطرنشان کرد: امروز ترامپ این را مطرح می‌کند که ما باید قدرت بدون رقیب چند سال آینده باشیم منطق استکبار این است چراکه بر این باورند زور آنها بیشتر است.

 

وی گفت: اگر این ابرقدرت ها از نفوذ ایران نگران هستند چون می دانند موسای زمان ظهور و در برابر آن‌ها ایستاد؛ آن‌ها می دیدند با انقلابی مواجه شده اند که بالطل السحر قدرت آنهاست؛ سحر آن ها ترساندن کشورها است.

 

عضو شورای امنیت ملی تصریح کرد: ابرقدرت ها با این نگرانی، گزینه نظامی، اقتصادی و فشار سیاسی را علیه ما اعمال می‌کنند، اما ملتی در برابر خود می بینند که ترسی از آمریکا ندارد، خداوند به چنین ملتی وعده داده که نترسید و نگران نشوید.

 

وی بیان کرد: ابرقدرت ها از این می ترسند که انقلاب اسلامی الگویی برای جهان شود؛ آن ها نگرانند؛ چراکه امروز انقلاب اسلامی یک انقلاب محصور در یک سرزمین نیست و در حال تکثیر می باشد.

 

وی گفت: دشمن دریافته با چنین الگوئی در جهان اگر رژیم صهیونیستی بخواهد به کشوری تجاوز کند، هواپیمایش سقوط می کند، آنها از جنگ و ترور و تحریم استفاده کردند تا مانع انقلاب اسلامی شوند اما در این ۴ دهه نتوانستند موفقیتی به دست بیاورند.

 

عضو شورای امنیت ملی یادآور شد: امروز انقلاب اسلامی همانند جوان برومند ۴۰ ساله ای است که با قدرت در برابر دشمن ایستاده است، آن ها می بینند انقلاب اسلامی فقط یک حرکت ملی نیست بلکه حرکت تمدنی است و الگوی غرب را به چالش کشیده و مردم سالاری دینی را در پیشرفت و مقاومت به جهان نشان می دهد.

 

وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران الگوئی از مردم سالاری دینی را برای کشورهای جهان ارائه کرد و امروز فضاحت شعارهای دروغین ابرقدرت های جهانی برای مردم جهان روشن شده است.

 

جلیلی افزود: آن ها می دانند جوانان انقلاب اسلامی با قدرتی جهانی حرکتی را در پیش گرفته اند؛ یا باید این پیشرفت را بپذیرند و یا آماده شکست های بیشتری باشند؛ آن ها در تلاشند نسل انقلاب اسلامی تکثیر نشود.

 

وی با بیان اینکه ابرقدرت ها  می بینند در دهه ۹۰ جوانانی برومند مانند شهید حججی ها ظهور می کنند که نقشه هایشان را با شکست مواجه می سازند، ادامه داد: یکی از شگردهای آنان این است که با همه توان این موفقیت ها و نقاط مثبت را بپوشانند و به القای یاس بپردازند و بگویند جمهوری اسلامی ناکارآمد است؛ اگر ناکارآمد است چرا این قدر از جمهوری اسلامی بیمناک هستید و راهبردهای مختلف را علیه ما به کار می گیرید.

 

وی ادامه داد: ابرقدرت ها از فناوری پیشرفته ایران نگرانند و ایران را رقیب تمدنی خود می دانند؛ انقلاب حرکتی تمدنی، جهانی و ریشه ای بود که  ریشه‌ی عمیق در آموزه های اهل بیت(ع) دارد؛ تمدن انقلابی برگرفته از آموزه های فاطمی و دفاع از حرم و حریم و همبستگی ملت میان سنی و شیعه و انواع قومیت ها می باشد.

 

وی خاطرنشان کرد: کسی که آموزه فاطمی را مبنای کار قرار می دهد نسبت به مسائل بی تفاوت نیست هر نکته مثبتی را تقویت می کند حتی اگر از سوی فردی باشد که نگاه سیاسی متفاوتی با خودش داشته باشد.

 

عضو شورای امنیت ملی بیان کرد:در نظام اسلامی دولت، ملت، نظام و مردم با هم هستند و این قدرتی است که نمی توانند شکست دهند.

 

وی متذکر شد: متاسفانه یک جریان فتنه می خواهد ملت ایران را انقلاب اسلامی و کارآمدی نظام جمهوری اسلامی نا امید کند؛ این جریان موضوعات موهوم و غلط را به جای موضوعات اصلی تبیین می کند؛ دشمن می خواهد با موضوعات پیش پا افتاده اذهان عمومی را از مسائل اصلی منحرف سازد.

 

وی گفت: ما باید نقطه قوت و ضعف خود را بشناسیم بی شک مناسبت های غلط اقتصادی و اجتماعی وجود دارد و می تواند به انقلاب لطمه بزند اما اختلاس تنها در مسائل اقتصادی نیست گاهی اختلاس در مناسبت های فرهنگی و رسانه ای وجود دارد.

 

عضو شورای امنیت ملی خاطرنشان کرد: وقتی برخی نکات منفی را مطرح می کنند یک اختلال نرم افزاری در انقلاب خواهد بود باید رسانه ها نقاط قدرت را به مردم نشان دهد.

 

وی بیان کرد: ملت ایران ۳۹ سال است با قدرت به پناهگاهی امن پناه برده اند؛ ملت ما دعوت پیامبر(ص) و خدا را استجابت کردند تا حیات بگیرند، ملت متوجه شدند تمسک به اهل بیت (ع) و قرآن آنها را در مسیر پیشرفت قرار می دهد.

 

جلیلی خاطرنشان کرد: جنگ و ترور و تحریم اثری بر ملت ایران ندارد قدرت و امنیت ایران و شاخص های پیشرفت ایران کتمان کردنی نیست.

 

وی گفت: حرکت عظیم امام با کمک مردم به راه افتاد و در مسیر درست قرار گرفت؛ پس همه باید در جهت اعتلای انقلاب حرکت کنیم تا شرمنده شهدای عزیز نباشیم و با رهنمون های مقام معظم رهبری انقلابی که امام بنیانگذاری کرد را در مسیری صحیح پیش ببریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.