راشاتودی گزارش داد، فعالان کره جنوبی در سئول تجمع کردند تا اعتراض خود را نسبت به حضور کره شمالی در بازی‌های المپیک زمستانی پیونگ‌چانگ نشان دهند. تظاهرکنندگان عکس کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی را پاره کرده و پوسترها و پرچم‌های کره متحد را آتش زدند تا اینکه پلیس در این تظاهرات مداخله کرد.

این تجمع در نزدیکی سالن تئاتری صورت گرفت که خواهر کیم جونگ اون و مون جائه این، رییس جمهور کره جنوبی قصد داشتند در آن به تماشای اجرای گروهی از پیونگ‌یانگ بنشینند.

کیم یو جونگ، خواهر کیم جونگ اون، نخستین فرد از خانواده کیم است که از زمان پایان جنگ کره از کره جنوبی دیدار کرد. علیرغم بن‌بست در مساله تسلیحات هسته‌ای و موشک‌های بالستیک کره شمالی، مون جائه این، نسبت به سایر همتایان خود لحن منعطف‌تری را پیش گرفته است. بازی‌های المپیک زمستانی مصداقی از کنار گذاشتن سیاست در روابط دو کره است. این دو کشور در مراسم افتتاحیه این بازی‌ها نیز تحت یک پرچم قرار گرفتند و یک تیم هاکی زنان را به طور مشترک از ورزشکاران دو کشور تشکیل دادند.

با این وجود، روابط نزدیک دو کره، خشم محافظه‌کاران و به ویژه جوانان کره جنوبی را که بر خلاف والدینشان در یک دموکراسی بین‌المللی بزرگ شده‌ و روابط کمتری با کره شمالی داشته‌اند، در پی داشته است.

در هفته‌های اخیر تظاهرات زیادی علیه کره شمالی صورت گرفته است. در اوایل هفته جاری، حدود ۸۰۰ فعال طی تظاهرات صورت گرفته، در نزدیکی استادیوم بازی‌های المپیک پیونگ‌چانگ با پلیس ضدشورش درگیر شدند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.