دویچه وله گزارش داد،‌ جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا گفت، بهبود آرام روابط میان دو کره در جریان بازی‌های المپیک زمستانی هنوز آنقدرها کافی نیست که باعث ایجاد صلح در شبه جزیره کره شود.

وزیر دفاع آمریکا همچنین به خبرنگاران گفت:‌ هنوز خیلی زود است که بگوییم بازی‌های المپیک زمستانی در کره جنوبی راهی برای کاهش تنش‌ها بین دو کره است.

ماتیس همچنین اقدامات تحریک‌آمیز کیم جونگ اون، رهبر کره شمالی به ویژه تصمیم وی در برگزاری رژه نظامی پیش از بازی‌های المپیک زمستانی را زیر سوال برد و ادامه داد: در گرماگرم آماده سازی‌ها برای برگزاری این بازی‌ها،‌ رهبر کره شمالی رژه نظامی برگزار کرد و موشک‌های بالستیک خود را به نمایش گذاشت.

دیگران هم نگرانی خود را درباره تلاش‌های کره شمالی در استفاده از بازی‌های المپیک زمستانی برای دست انداختن یا کم اهمیت جلوه دادن تحریم‌های بین‌المللی ابراز کردند.

وزیر دفاع آمریکا همچنین گفت که این ژست‌های سیاسی میان کره شمالی و کره جنوبی در جریان بازی‌های المپیک زمستانی باعث ایجاد تنش در روابط بین سئول و واشنگتن نشده است.

وی هر گونه رویارویی نظامی با نیروهای نظام سوریه را بعید دانست و مدعی شد، علت حضور آمریکا در سوریه مقابله با داعش است.

وزیر دفاع آمریکا اظهار داشت: ما تنها به یک دلیل در سوریه هستیم و آن داعش است. این حق ماست در صورتیکه در معرض خطر قرار بگیریم از خود دفاع کنیم. هر چه با نیروهای هم‌پیمان سوریه اتفاق می‌افتد زمانی است که نیروهای ما هدف قرار می‌گیرند. راهکار ما گسترش ندادن این جنگ است چون به مصلحت ما نیست.

وزیران دفاع کشورهای عضو ناتو فردا (سه‌شنبه) در رم با هدف بررسی نحوه عملکرد مشترک به ویژه درباره سرنوشت داعشی‌های بازداشت شده در سوریه گرد هم می‌آیند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.