حریت گزارش داد،‌ کمال قلیچداراوغلو، رهبر مهمترین حزب اپوزیسیون ترکیه اعلام کرد، حزبش در حال حاضر یگان‌های مدافع خلق و حزب اتحاد دموکراتیک سوریه را تروریستی می‌داند.

این در حالی است که سخنگوی رجب طیب اردوغان، رئیس‌جمهور ترکیه در گذشته برخی از اعضای حزب مردم جمهوری‌خواه را به حمایت غیرمستقیم از این دو گروه متهم کرده بود.

پس از این اظهارات قلیچداراوغلو اعلام کرد که حزب مردم جمهوری‌خواه ترکیه یک دادخواست علیه حزب حاکم تنظیم کردند.

قلیچداراوغلو در گفت و گو با روزنامه حریت تاکید کرد: دولت باید از ورود نیروهای ترکیه به داخل شهر عفرین برای جلوگیری از فجایع انسانی جلوگیری کند.

وی ادامه داد: اگر ما از عملیات سپر فرات حمایت کردیم اکنون نیز از عملیات عفرین حمایت می‌کنیم زیرا نمی‌خواهیم هیچ گروه تروریستی به داخل مرزهایمان نفوذ کند در واقع ما نیاز داریم که از مرزهایمان محافظت کنیم.

رهبر حزب مردم جمهوری خواه ترکیه افزود: به هر حال نباید وارد شهر عفرین شد، چرا شما می‌خواهید وارد مرکز شهری شوید که ۵۰۰ هزار نفر جمعیت دارد؟ چگونه می‌توانید تروریست‌ها را از دیگران تشخیص دهید. اگر وارد شهر شوید حمام خون رخ می‌شود.

وی در ادامه اظهاراتش با انتقاد از اردوغان مبنی بر لزوم رفتن به شرق منبج گفت: باید امنیت کشورمان در اولویت اول قرار گیرد. ترکیه هیچ وظیفه و یا مسئولیتی برای از بین بردن کامل تروریسم در سوریه ندارد. جان سربازان ما بی‌ارزش نیست. اگر اردوغان می‌خواهد به طور کامل تروریسم را از بین برد می‌تواند سوری‌ها را که در ترکیه هستند آموزش دهند و برای جنگ بفرستد. آیا درست است که سربازان ما برای حفاظت از خاک سوریه بجنگند در حالی که نوجوانان سوری اینجا نشسته‌اند.

قلیچداراوغلو در بخش دیگری از اظهاراتش از ارسال تسلیحات توسط آمریکا و کشورهای غربی به منطقه گفت: مسلح کردن خاورمیانه باعث افزایش خونریزی‌ها می‌شود. کسانی که در این مسیر کشته می‌شوند مسلمانان هستند و کسانی که این سلاح‌ها را به مسلمانان می‌دهند کشورهای غربی اند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.