نبیل شعث، مشاور رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین در امور خارجه و روابط بین الملل گفت: فلسطین هیچ مخالفتی با اینکه روسیه قدس غربی را به عنوان پایتخت اسرائیل و قدس شرقی را به عنوان پایتخت فلسطین به رسمیت بشناسد ندارد.

وی قبل از سفر محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به مسکو درباره موافقت فلسطین با موضع روسیه گفت: بله همه چیز خوب است. فلسطین با شرکای خارجی از جمله روسیه برای ایجاد ساختاری در حل و فصل مناقشات با اسرائیل همکاری و از برگزاری نشست گسترده‌ای در مسکو استقبال می‌کند.

شعث گفت: اکنون صحبت درباره ساختار بین الملللی است که به جای سلطه یک طرفه آمریکا در اداره روند صلح خاورمیانه، بر قوانین و توافقنامه‌های بین المللی درباره فلسطین استناد داشته باشد.

وی گفت: در سایه اظهارات دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا درباره قدس و آوارگان امکان ندارد آمریکا را یک "میانجیگر شفاف" بدانیم.

شعث درباره روابط کنونی فلسطین و آمریکا گفت: تماس‌های بسیار محدودی وجود دارد. در هر حال ما هیئت دیپلماتیکی در واشنگتن داریم. آمریکایی‌ها تهدید به بستن دفترمان کرده‌اند اما این کار را نکردند. مذاکرات سیاسی میان دو طرف وجود ندارد.روابط را با آمریکا قطع نکرده‌ایم اما من تکرار می‌کنم که مذاکرات سیاسی وجود ندارد. ما کاملا با بیانیه‌های ترامپ درباره قدس و تلاش‌هایش برای حذف پرونده این شهر و آوارگان از میز مذاکرات و کاهش حمایت مالی از آنروا مخالفیم.

محمود عباس امروز(دوشنبه) با ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه در مسکو دیدار خواهد کرد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.