آسوشیتدپرس گزارش داد، اسرائیل در حالی عهد التمیمی را محاکمه می‌کند که او یکی از حدود ۳۰۰ کودک فلسطینی زندانی در زندان‌های اسرائیل است و چندی پیش یک مقام بلندپایه اسرائیل در صحبت‌هایی تعجب‌آور فاش کرد که او زمانی از پارلمان اسرائیل خواسته بود تحقیق کند آیا خانواده بلوند و چشم آبی عهد التمیمی فلسطینی واقعی محسوب می‌شوند یا خیر!

ماه گذشته میلادی عهد التمیمی در زندان ۱۷ ساله شد و در حال حاضر یکی از نمادهای مقاومت در جنگ میان فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها محسوب می‌شود.

از نظر حامیان عهد التمیمی او یک دختر شجاع است که دو سرباز مسلح اسرائیل را بعد از آنکه فهمید پسرعموی ۱۵ ساله‌اش را به شدت زخمی کردند در نزدیکی خانه‌اش در کرانه باختری مورد حمله قرار داد.

اسرائیل این اقدامات التمیمی را مجرمانه خوانده و او را به اتهام دست زدن به حمله و تحریک به زندان انداخته که می‌تواند برای او در اسرائیل چندین سال مجازات حبس داشته باشد.

در ماه دسامبر تمیمی طی یک یورش شبانه در خانه‌اش توسط اسرائیل دستگیر شد و در جریان جلسات دادرسی پیش از محاکمه نیز ظاهری آرام و بی تفاوت در کنار نگهبانان اسرائیلی خود داشت.

پدر عهد التمیمی به نام "باسم" که گفته در سن ۱۴ سالگی اولین سنگ را به سوی اسرائیلی‌ها پرتاب کرده و در انتفاضه اول نیز شرکت داشته، گفت: او انتظار برخورد سخت دادگاه نظامی اسرائیل با دخترش را داشته و ممکن است دختر او برای مدتی به زندان بیفتد.

در عین حال همسر او، نریمان نیز در کنار دخترش به زندان افتاده و در ارتباط با همان منازعه مربوط به حمله به سربازان اسرائیلی در تاریخ ۱۵ دسامبر در روستای نبیه صالح تحت تعقیب قرار گرفته است.

عهد التمیمی از سنین کودکی در اعتراض‌ها در این روستا علیه اشغالگری‌های اسرائیل شرکت داشته است.

پدر او می‌گوید به رغم ناراحتی شخصی خود با خوش‌بینی وارد دادگاه خواهد شد و استدلال کرد که این پرونده دخترش بر موج حمایت‌ها از او نشان می‌دهد که این شروع آخرین فصل اشغالگری اسرائیل است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.