سخنگوی شورای صنفی نمایش در گفت‌وگویی با ایسنا درباره وضعیت نمایش فیلم‌ها بعد از پایان یافتن جشنواره فیلم فجر بیان کرد: در گروه سینما «ماندانا» فیلم سینمایی «ما خیلی باحالیم» به کارگردانی بهمن گودرزی، در گروه «آزادی» فیلم سینمایی «کمدی انسانی» ساخته محمد هادی کریمی و در گروه سینما «استقلال» فیلم سینمایی «آیینه بغل» ساخته منوچهر هادی به اکران خود ادامه خواهند داد.

او ادامه داد: همچنین در گروه قدس فیلم سینمایی «عشقولانس» به کارگردانی محسن ماهینی به اکران خود ادامه می‌دهد و قرار داد بعدی این سینما برای فیلم سینمایی «بدون تاریخ بدون امضا» ساخته وحید جلیل‌وند است که از ۲۵ بهمن ماه اکران خواهد شد. در گروه کوروش نیز فیلم سینمایی «من یک ایرانی‌ام » ساخته محمدرضا آهنج دو هفته است که روی پرده سینما است و قرار شده است بعد از آن فیلم مجید مجیدی به نام «پشت ابرها» (آن سوی ابرها) از ۲۵ بهمن‌ماه با همین سرگروه اکران شود.

فرجی اضافه کرد: فیلم سینمایی «اسرافیل» ساخته آیدا پناهنده نیز در گروه زندگی اکران می‌شود، در گروه آزاد هم قرار بود بعد از جشنواره یعنی از ۲۳ بهمن‌ماه فیلم سینمایی «هاری» به کارگردانی امیراحمد انصاری اکران شود.

 

فرجی درباره زمان اکران فیلم سینمایی «عصبانی نیستم» نیز توضیح داد: پیش از این  در شورای صنفی نمایش تصمیم گیری شده بود که این فیلم می‌تواند پایان سال و از ۲۵ بهمن‌ماه اکران شود و هر زمان که پخش کننده فیلم، قرارداد سینما را ارائه دهد طبق قانون شورای صنفی نمایش می‌تواند حواله‌اش برای اکران دریافت کند. بنابر این ما اعلام کردیم که هر زمان پخش کننده قرارداد سینما را آورد حواله به آنها داده شود.

وی در پایان درباره شرایط اکران نوروزی فیلم‌ها گفت: پیشنهادها برای اکران نوروزی به شورای صنفی نمایش ارائه شده و قرار است در هفته آینده جلسه شورای صنفی تشکیل شود تا قطعیت آیین نامه اعلام و برنامه‌های عید مشخص شود و سپس قرار دادها نیز ارائه شود. بنابر این هنوز مشخص نیست که چه فیلمی در عید اکران خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.