بهرام پارسایی در جلسه علنی امروز دوشنبه مجلس و در هنگام بررسی بخش‌های درآمدی بودجه ۹۷ در اخطاری با استناد به اصل سوم قانون اساسی گفت: تصمیم مجلس در عدم افزایش عوارض خروج از کشور برای سفرهای عتبات عالیات، تصمیم خوبی بود اما ما نباید سایر عوارض خروجی را رها کنیم و آن را افزایش دهیم. در هیچ کجای دنیا چنین افزایش‌هایی وجود ندارد.

نماینده مردم شیراز در مجلس افزود: ما باید این موضوع را در ردیف‌های بودجه اصلاح کنیم.

پارسایی گفت: عدم افزایش عوارض خروج مسافران عتبات و افزایش عوارض برای سایر مسافران در جامعه تبعیض و دودستگی ایجاد می‌کند درحالی که همه شهروندان یک ملت هستند.

وی افزود: بسیاری از کسانی که به سفر خارج از کشور می‌روند مرفه نیستند بلکه در طول سال پس‌انداز می‌کنند تا خانواده‌شان را به سفر خارج از کشور ببرند زیرا در بسیاری از مواقع سفرخارج از کشور از سفر کیش ارزان‌تر تمام می‌شود.

نماینده مردم شیراز در مجلس ادامه داد: نباید عوام فریبی کرد و جامعه را به وسیله عوارض خروج از کشور به دو دسته تقسیم کنیم.

وی افزود: کارمندان با پس انداز دو، سه میلیون تومان در سال به خارج از کشور سفر می کنند؛ به خاطر اینکه سفر آنها ارزانتر از سفرهای داخلی تمام می شود. اگر نمی توانیم کمکی برای سفر مردم باشیم نباید آنان را با عوارض ۳۰۰، ۴۰۰ و ۵۰۰ درصدی جریمه کنیم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.