بینعالی ییلدریم نخست وزیر ترکیه در مصاحبه مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر مقدونیه در آنکارا ضمن اشاره به حمایت آمریکا از یگان مدافعین خلق و پ. ک. ک. گفت: ترکیه متحد طولانی مدت ناتو و آمریکاست. زمان سر عقل آمدن آمریکا و اتخاذ تصمیم درست فرا رسیده است.  

 نخست وزیر ترکیه ضمن اشاره به عملیات شاخه زیتون گفت: ترکیه در منطقه نه تنها امنیت جانی و مالی شهروندان کشور؛ بلکه امنیت اتحادیه اروپا و بالکان را نیز تامین و حفظ می‌کند. اگر ترکیه از این قدرت و توان لازم محروم شود، بحران پناهندگان و تروریسم دامنگیر کشور‌های اروپایی خواهد شد. متاسفانه اتحادیه اروپا قدر این نعمت را نمی‌داند. آمریکا متحد ترکیه در ناتوست و روابط دوجانبه ترکیه و آمریکا بر پایه مشارکت استراتژیک قرار دارد؛ لذا آمریکا باید سر عقل آید و تصمیمی درست اتخاذ کند. بهره برداری از سازمان تروریستی دیگر برای مبارزه با تروریسم، خلاف جدیت در سیاست اجرایی دولتی است و آمریکا باید این واقعیت را درک کند. اگر آمریکا آنرا درک کند، بهتر است. در غیر این‌صورت ترکیه اقدامات لازم را انجام خواهد داد. ترکیه برای مبارزه با تهدیدات تروریستی چه در عفرین یا اماکن دیگر قاطعانه عمل کرده و از هیچکس اجازه نمی‌گیرد و همه مجوز‌های حقوق بین المللی درباره مبارزه با تروریسم را به کار می‌گیرد.  

بینعالی ییلدیریم ضمن اشاره به پروند قضایی و ادعانامه علیه پروین بولدان و سری ثریا اوندر وکلای مجلس عضو حزب دمکراتیک خلق‌ها گفت: دادستانی اقدامات لازم را انجام داده است. باید حزب سیاسی (حزب دمکراتیک خلق‌ها / ح. د. پ) فعال در کشور همه روابط خود با سازمان تروریستی (پ ک. ک) را قطع و آشکارا به مردم اعلام کند. تروریسم بزرگترین منبع تهدید امنیت ملی ترکیه است. از نظر ترکیه سرنوشت مردم مظلوم منطقه نیز اهمیت زیادی دارد. سه و نیم میلیون از مردم سوریه برای نجات جان خود به ترکیه پناه آورده‌اند. ترکیه با عملیات سپر فرات منطقه بین «جرابلس، اعزاز و منبج» را از تروریسم پاکسازی کرد و همانطور عفرین را نیز از تروریسم پاکسازی خواهد کرد

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.