رویترز گزارش داد، این پیشنهاد که بخشی از درخواست بودجه دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا برای دولت است، بودجه ۶۱۷ میلیارد دلاری در اختیار پنتاگون می‌گذارد و علاوه بر آن ۶۹ میلیارد دلار دیگر برای تامین جنگ‌های جاری در سال مالی ۲۰۱۹ ارائه می‌کند. این بودجه نظامی ۷۴ میلیارد دلار بیشتر از بودجه‌ برای سال مالی گذشته است.

  

با این حال منتقدان می‌گویند، بودجه پیشنهادی افزایش‌یافته از جانب ترامپ باز هم کمتر از آن چیزی است که او در جریان کمپین انتخاباتی ۲۰۱۶ وعده داده بود؛ زمانی که مکررا تاکید می‌کرد، ارتش آمریکا کمتر از آنچه باید اعتبار دریافت می‌کند.

 

اسناد بودجه مذکور خصوصا بر "از بین بردن فرسایش برتری نظامی ایالات متحده در رابطه با چین و روسیه" تاکید دارد؛ مساله‌ای که کانون اصلی استراتژی دفاع ملی است که جیمز ماتیس، وزیر دفاع آمریکا در ژانویه آن را رونمایی کرد. 

 

اعتبارات برای نگهداری زرادخانه هسته‌ای آمریکا هم افزایش یافت. در صدر درخواست بودجه ۶۸۶ میلیارد دلاری پنتاگون یک ۳۰ میلیارد دلار دیگر هم برای آژانس‌های غیرنظامی از جمله وزارت انرژی که از تسلیحات هسته‌ای این کشور نگهداری می‌کند، در نظر گرفته شده است. 

 

بودجه درخواستی برای سازمان ملی امنیت هسته‌ای که از جناح‌های نیمه خودمختار وزارت انرژی آمریکاست، ۱۵.۰۹ میلیارد دلار بود که حدود ۱.۲ میلیارد دلار از درخواست سال گذشته افزایش نشان می‌دهد. وزارت انرژی آمریکا تاکید دارد به این بودجه برای مدرنیزه‌سازی و حفظ مجموعه تسلیحات هسته‌ای این کشور نیاز دارد. دولت ترامپ خواستار توسعه قابلیت تسلیحات هسته‌ای آمریکا شده است.

 

بودجه پیشنهادی ترامپ باید در کنگره تصویب شود که کنترل کل اعتبارات فدرال را در دست دارد و به ندرت بودجه‌های ریاست جمهوری را اجرا می‌کند. یک تحلیلگر در اندیشکده "موسسه سرمایه‌گذاری آمریکایی" می‌گوید: افزایش نسبتا اندک و سال به سال بودجه نمی‌گذارد ارتش آمریکا چیزی شبیه بازسازی در امتداد چشم‌اندازی که ترامپ در دوره کمپین انتخاباتی ترسیم کرد، پیگیری کند یا به سرعت ارتش را بزرگ کند، یک ناوگان با ۳۵۰ کشتی بسازد و نیروی هوایی جنگی آمریکا را افزایش دهد.  

 

بودجه درخواستی پنتاگون ۱۰.۷ میلیارد دلار به خرید ۷۷ جنگنده اف‌-۳۵ ساخت لاکهید مارتین و نیز ۲ میلیارد دلار به خرید ۲۴ جنگنده اف-۱۸ سوپر هورنتز اختصاص می‌دهد. بودجه پیشنهادی برای آژانس دفاع موشکی (MDA) که موظف است از این کشور مقابل حملات موشکی محافظت کند، ۹.۹ میلیارد دلار بود که از ۷.۸ میلیارد دلار اعتبار درخواستی در سال مالی ۲۰۱۸ افزایش نشان می‌دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.