علیرضا عنایتی در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه وزیرامورخارجه کشورمان در جریان سفر به کویت با همتای کویتی خود نیز دیدار و رایزنی می‌کند و دیدارهای جانبی دیگری در جریان این سفر خواهد داشت، گفت: اجلاس بازسازی عراق در کویت در روزهای دوشنبه، سه‌شنبه و چهارشنبه برگزار می‌شود. روزهای دوشنبه و سه‌شنبه این اجلاس متعلق به بخش خصوصی، صندوق‌های توسعه و سازمان‌های مردم نهاد است و آنها طی این دو روز برنامه‌های خود را در ارتباط با بازسازی عراق مطرح می کنند.

وی با بیان اینکه وزیرامورخارجه در جریان این سفر علاوه بر شرکت در این اجلاس با تعدادی دیگر از همتایان خود که در این اجلاس حضور پیدا کرده‌اند، دیدار و رایزنی می کند، اظهار کرد: اجلاس وزیران امور خارجه روز چهارشنبه با حضور بیش از ۷۰ کشور برگزار می‌شود و براساس آنچه که اعلام شده برخی از کشورها نیز در سطحی بالاتر از وزیر خارجه در آن حضور پیدا می کنند.

سفیر ایران در کویت با اعلام اینکه اجلاس بازسازی عراق در کویت با حضور امیر کویت افتتاح می شود، خاطرنشان کرد: در این اجلاس کشورهای مختلف از جمله ایران دیدگاه‌های خود را نسبت به بازسازی عراق و روند آن مطرح می کنند. جمهوری اسلامی ایران نیز به عنوان یک همسایه و دوست نزدیک عراق همواره در روند بازسازی عراق و همچنین مبارزه این کشور با گروه های تروریستی حضوری فعال و موثر داشته است و همچنان در تلاش است که این حضور را در قالب کمک به بازسازی عراق ادامه دهد چراکه معتقد است یک عراق آباد و مستقر می‌تواند نقش موثرتری در معادلات منطقه‌ای ایفا کند.

عنایتی ادامه داد: در جریان دیدار آقای ظریف با خالد الصباح، همتای کویتی‌شان در طول این سفر، دو طرف در خصوص مناسبات دو جانبه دیدگاه‌های دو کشور در زمینه مسائل منطقه و تلاش جهت گسترش روابط در عرصه‌های اقتصادی و سیاسی رایزنی می کنند.

این دیپلمات ارشد کشورمان در کویت با بیان اینکه گفت‌وگو و رایزنی بین مقامات ایران و کویت همواره وجود داشته است، خاطرنشان کرد: کویت در حال حاضر عضو غیردائم شورای امنیت سازمان ملل است و این امر لزوم رایزنی بین دو کشور را بیش از هر زمان دیگر ایجاب می کند.

عنایتی با تاکید بر اینکه ایران و کویت روابط خوبی با یکدیگر دارند گرچه در برخی از مقاطع این روابط افت و خیزهایی داشته است، ادامه داد: امیدواریم با سفر آقای ظریف به کویت روابط دو کشور وارد مرحله جدیدی شود و دو طرف بتوانند مناسبات دو جانبه و همکاری‌های منطقه‌ای و بین‌المللی خود را توسعه دهند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.