بهای معاملات آتی وست تگزاس اینترمدیت آمریکا ۱۵ سنت یا ۰.۲ درصد نسبت به قیمت نهایی روز دوشنبه افزایش یافت و به ۵۹.۴۴ دلار در هر بشکه رسید. بهای معاملات آتی نفت برنت با ۱۹ سنت یا ۰.۳ درصد افزایش نسبت به روز گذشته، به ۶۲.۷۸ دلار در هر بشکه رسید.

به گفته استفن اینس، مدیر معاملات منطقه آسیا اقیانوسیه شرکت OANDA، بازارهای نفت شب گذشته تلاش کردند اندکی بیش از بهبود مرتبط با بازار سهام احیا شوند. بازارهای سهام هفته گذشته یکی از بزرگترین ریزش‌های تاریخی خود را تجربه کردند که اعتماد سرمایه‌ گذاران در سراسر بازارها را متزلزل ساخت.

به گفته معامله‌گران نفت، با بازگشت آرامش نسبی به بازارهای مالی توجهات به سطح ذخایر به منظور ارزیابی میزان عرضه جلب می‌شود.

به گفته ویلیام اولاگلین، تحلیلگر سرمایه‌گذاری در شرکت "ریوکین سکوریتیز"، تغییر در سطح ذخایر در هفته جاری برای جهت‌دهی به قیمت نفت بسیار اهمیت خواهد داشت.

موسسه خصوصی امریکن پترولیوم قرار است برآورد خود از سطح ذخایر نفت را روز سه‌شنبه منتشر کند، در حالی که اداره اطلاعات انرژی آمریکا آمار تولید نفت و ذخایر سوخت خود را روز چهارشنبه منتشر خواهند کرد.

در بخش تقاضا اوپک روز دوشنبه در گزارش ماهانه خود اعلام کرد: انتظار می‌رود تقاضای جهانی برای نفت امسال به میزان ۱.۵۹ میلیون بشکه در روز رشد کند که ۶۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش‌بینی قبلی این سازمان است و به ۹۸.۶ میلیون بشکه در روز می‌رسد. رشد مصرف با تولید فزاینده از خارج از اوپک تامین خواهد شد.

اوپک اعلام کرد آمریکا و سایر تولیدکنندگان خارج از اوپک میزان عرضه خود را امسال ۱.۴ میلیون بشکه در روز افزایش خواهند داد که ۲۵۰ هزار بشکه در روز بالاتر از پیش‌بینی ماه گذشته این سازمان است و برای سومین بار از نوامبر که رشد ۸۷۰ هزار بشکه در روز تولید خارج از اوپک پیش‌بینی شده بود، افزایش پیدا می‌کند.

طبق گزارش ماهانه اوپک، به دلیل رشد تولید غیراوپک بازارهای نفت تا پایان امسال به تعادل میان عرضه و تقاضا خواهند رسید.

بر اساس گزارش رویترز، توافق کاهش تولید اوپک و غیراوپک از ابتدای سال ۲۰۱۷ آغاز شده و قرار است تا پایان سال ۲۰۱۸ ادامه پیدا کند اما بازار نگران این است که افزایش تولید آمریکا تلاش‌های اوپک و سایر تولیدکنندگان برای حذف مازاد عرضه و تقویت قیمت‌ها را تضعیف کند.

آمار اداره اطلاعات انرژی آمریکا نشان داد بازارهای نفت جهان در سال ۲۰۱۷ دچار کمبود عرضه شدند که تا حد زیادی به دلیل اجرای توافق کاهش تولید به رهبری اوپک بود، اما این آمار نشان می‌دهد بازار امسال تا حد زیادی با مازاد عرضه مواجه خواهد بود.

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.