دکتر منصور غلامی در حاشیه چهارمین کنگره مهارت‌آموزی،‌ اشتغال و فناوری دانشگاه علمی کاربردی که امروز در تالار علامه امینی دانشگاه تهران برگزار شد، در پاسخ به صحبت‌های رئیس جمهور که در نشست خبری اخیر خود با اصحاب رسانه اظهار کردند،‌ به وزیر علوم اعتراضی در خصوص بودجه و حقوق اساتید دانشگاه‌ها نداشتند گفت: ما کاملا به تصمیم کمیسیون تلفیق مجلس در خصوص حقوق اساتید و همچنین سقف بازنشستگی آن‌ها اعتراض کردیم ولی منظور ایشان این بود که این اعتراض در جلسه هیات دولت مطرح نشده است و در این جلسه در خصوص تصمیم کمیسیون بحث نکردیم.

وی در ادامه تصریح کرد: ما اعتراض خود را به تصمیم اخیر کمیسیون تلفیق بودجه مجلس شورای اسلامی در خصوص سقف افزایش حقوق اساتید و وضعیت بازنشستگی آن‌ها در جلسه سازمان برنامه و بودجه کشور مطرح نمودیم که البته این کمیسیون نیز تغییراتی را در تصمیم خود ایجاد کرده است،‌ ضمن اینکه ملاقاتی نیز با رئیس مجلس شورای اسلامی داشته و اعتراض خود را مطرح نمودیم.

وزیر علوم در پاسخ به برخی بازداشت‌های اخیر دانشجویان دانشگاه‌ها نیز گفت: تقریبا همه دانشجویان بازداشت شده تجمعات اخیر آزاد شده‌اند و اخیرا نیز دو مورد از دانشجویان دانشگاه تهران بازداشت شده‌اند که خوشبختانه این افراد نیز سه روز پیش آزاد شدند.

دکتر غلامی خاطر نشان کرد: البته یک مورد از دانشجویان اخیرا بازداشت و هنوز آزاد نشده است که وزارت علوم با جدیت وضعیت او را نیز پیگیری می‌کند.

وی در پایان به آخرین وضعیت ستاد مشترک بررسی دو دانشگاه علمی کاربردی و فنی حرفه‌ای اشاره کرد و گفت: این ستاد به منظور هم‌افزایی و هماهنگی بیشتر بین دو دانشگاه مهارت‌آموز تشکیل شده است و حداقل تا یک سال آینده هیچ تصمیمی مبنی بر ادغام دو دانشگاه فنی حرفه‌ای و علمی کاربردی نداریم.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.