اسپوتنیک گزارش داد، ایتسونوری اونودرا، وزیر دفاع ژاپن از جامعه بین‌الملل خواست تا "فریب" تلاش‌های پیونگ یانگ در استفاده از بازی‌های المپیک زمستانی کره جنوبی در کاهش فشارهای بین الملل را نخورد.

وی در جریان یک نشست خبری گفت: موضع ما در قبال کره شمالی تغییر نمی‌کند و تا زمانیکه این کشور دست از برنامه‌های تحریک آمیزش برندارد، این وضعیت پابرجاست. ژاپن نیز همانند سایر کشورها می‌خواهد این بازی‌ها موفقیت‌آمیز باشد چون بازی‌های المپیک بیانگر صلح است.

وزیر دفاع ژاپن همچنین گفت: کره شمالی تلاش می‌کند تا از این بازی‌ها برای اهداف سیاسی استفاده کند و به دنبال کاهش فشارها است، اما ما نباید فریب این راهکار را بخوریم.

در همین حال، یوشیهده سوگا، دبیرکل کابینه ژاپن نیز گفت، کره شمالی دست از ارتقای برنامه‌های اتمی و موشکی خود برنمی‌دارد و ژاپن نیز نباید فریب این لبخند دیپلماتیک را بخورد.

شینزو آبه، نخست وزیر ژاپن نیز امروز گفت که وی و مون جائه این،‌ رئیس جمهوری کره جنوبی توافق کردند که فشارهای حداکثری بر کره شمالی امری ضروری است.

وی همچنین گفت که این مساله را با رئیس جمهوری کره جنوبی تایید کرده که توافق دو کشور درباره سوءاستفاده از زنان توسط نیروهای ژاپنی در جریان جنگ دوم جهانی نهایی شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.