خبرگزاری آسوشیتدپرس نوشت، بیل اینگیلیش، رهبر حزب محافظه کار موسوم به حزب ملی نیوزیلند اعلام کرد که از رهبری این حزب استعفا داده و اواخر ماه جاری میلادی نیز پارلمان را ترک خواهد کرد.

اینگیلیش که ۵۶ سال سن دارد سابقا نخست وزیر بوده و ۲۷ سال نیز به عنوان قانونگذار فعالیت کرده است.

او در دسامبر ۲۰۱۶ بعد از آنکه نخست وزیر قبل از او یعنی "جان کی" استعفا کرد جای او را در این سمت گرفت.

اینگیلیش که یک کشاورز سابق بوده از این بابت شهرت دارد که همواره به عنوان یک چهره قابل اعتماد و تاثیرگذار برای حل و فصل اختلافات و منازعات مطرح بوده است.

اینگیلیش در انتخابات سپتامبر گذشته به دنبال تداوم قدرتش بر حزب خود بود که ۹ سال طول کشید و در شب انتخابات بعد از آنکه حزب ملی به لحاظ آرا به عنوان تنها حزبی که بیشترین آرا را نسبت به احزاب دیگر به خود اختصاص داده بود، به پیروزی نزدیک شد اما بعد از آن مشخص شد که حزب لیبرال کارگر توانسته با دو حزب کوچکتر از خودش ائتلاف کرده و سرانجام دولتی را به نخست وزیری "جاسیندا آردرن" تشکیل دهد.

اینگیلیش همچنین پیش از نخست وزیری هشت سال در سمت وزیر دارایی مشغول به کار بود.

پیتر گودفلو، رئیس حزب ملی نیوزیلند گفت: مهارت او سبب شد که این کشور از بحران مالی جهانی عبور کند و اقتصاد خود را به سرعت بازیابی کند.

اینگیلیش امروز در اظهاراتی در کنار همسر و سه نفر از فرزندانش استعفای خود را اعلام کرد و کناره‌گیری او احتمالا به سرعت رقابتی را برای تصدی رهبری این حزب اپوزیسیون به وجود خواهد آورد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.