حامد کاویانپور پیشکسوت تیم پرسپولیس در گفتگویی که با خبرآنلاین داشت در مورد برنامه شب گذشته نود و همچنین جملات سرمربی تیم ملی خطاب به علی کریمی صحبت های جالبی کرده است که در ادامه می خوانید:

*پس از کش و قوس‌های فراوان مناظره ای بین علی کریمی و مسئولی از فدراسیون فوتبال برگزار شد. این برنامه را چطور دیدید؟
به دلیل اینکه علی کریمی مهمان این برنامه بود من این مناظره را تماشا کردم. در این مناظره صحبت های بسیاری شد و زمانش هم خیلی زیاد بود. در مورد محتوای این مناظره، در مسائلی که به تیم ملی خورده گرفته می شد، جواب های ساکت دبیر فدراسیون فوتبال حداقل برای من که قانع کننده بود، برای علی کریمی نمی دانم. البته یک سری از صحبت ها هم قانع کننده نبود. نمی گوییم فدراسیون دروغ می گوید ولی شاید در بعضی مسائل به دلیل اینکه من که سابقه مدیریتی و حقوقی ندارم حقیقتا متوجه بعضی حرف های ساکت نمی شدم اما معتقدم که به چند سوال پاسخ قانع کننده ای داده شد. کریمی هم حرف هایش را زد و نمی دانم پاسخ ها برایش قانع کننده بود یا خیر اما این مسئله به خود علی بر می گردد که قانع شده است یا خیر. اما به نظرم نباید این مناظره برگزار می شد.
*دلیل خاصی مد نظر شما است که می گویید نباید این مناظره برگزار می شد؟
بله. به نظر من تقابل ساکت و کریمی جالب نبود و نباید صورت می گرفت. به دلیل اینکه دو قطب متفاوت رو در روی هم قرار گرفته بودند. علی کریمی در بحث های فنی و اینکه بازیکن خوبی بوده و در حال حاضر هم مربی است تبحر خاصی دارد و آقای ساکت که سابقه مدیریت کلان کشور را برعهده دارد و سال ها مدیر سپاهان بوده و سابقه حضور چند ساله در فدراسیون فوتبال دارد، به نظر من این دو نفر نباید رو در روی هم قرار می گرفتند و نباید این مناظره بین دو قطب متفاوت برگزار می شد.
*مردم پس از این مناظره حق را به علی کریمی دادند و معتقد بودند که حق با او است، شما چه نظری در این مورد دارید؟ حق را به کریمی می دهید یا... .
من در سوالات قبلی هم پاسخ دادم که در بعضی مواقع با ساکت موافق بودم و در بعضی موضوعات دیگر مخالف ایشان بودم. به نظر من همه چیز ۵۰-۵۰ بود. در مواقعی که قانع شدم حق با ساکت و در مقابل مواقعی که قانع نشدم حق با کریمی است.
*علی کریمی در بخشی از مناظره شب گذشته در برنامه نود، خطاب به ساکت دبیر فدراسیون گفت:ما هموطن هستیم ولی شما در مورد هر موضوع مربوط به تیم ملی از او حمایت می کنید. این حرف کریمی به نظر شما درست است؟
کی روش در ایران کارنامه ای از خود به جای گذاشته که هیچکس نمی تواند به آن خورده بگیرد. از لحاظ فنی و هر مورد دیگری. حالا اینکه کی روش یک، دو یا ۱۰ مربی داشته باشد و اینکه بازی های باشگاهی را تماشا می کند یا نمی کند، مربوط به خود او است. این کی روش است که باید برای عملکرد فنی خود پاسخگو باشد و همیشه نتیجه لازم را گرفته، حتی با همه مشکلاتی که وجود داشته است. کی روش به تیم ایران شخصیت داده و موفق شده تیم ملی را با اقتدار به جام جهانی ببرد و ما نمی توانیم این مسائل را منکر شویم، بالاخره انسان باید وجدان داشته باشد. در مورد توهینی که کی روش شب گذشته به کریمی کرد باید بگویم که او قبلا هم سابقه درگیری با چند بازیکن پرسپولیس را داشته است و من عقیده دارم یک مربی در سطح او نباید ازاین دست مسائل برای خود به وجود بیاورد. من از کی روش توقع داشتم که خیلی با درایت‌تر به موضوع نگاه کند.
*به نظر شما پیامکی که کی روش برای فردوسی پور فرستاد کار درستی بود؟کی روش در این پیام کریمی را بزدل خطاب کرد، بسیاری توقع داشتند او روی خط می آمد و حرف خود را می زد. آیا بهتر نبود فردوسی پور این پیام را نمی خواند؟

من فکر می کنم مهم ترین مسئله مناظره شب گذشته و چیزی که هیچکسی آن را متوجه نشد، این بود که عادل فردوسی پور با خواندن این پیام ارادت خاص خود به کی روش را نشان داد. این پیام می توانست خوانده نشود یا حالا که خوانده شده حداقل سانسورهایی داشته باشد یا به گفته شما کی روش روی خط می آمد و خودش حرفش را می زد یا هر چیزی غیر از این شکلی که مطرح شد. اینکه فردوسی پور به همین راحتی و با این صراحت از کلمه بزدل استفاده کرد،به هیچ وجه کار درستی نبود. عادل با این کارش فقط ارادت خاص خود را به کی روش نشان داد. در موضوع بعدی که مربوط به توهین کی روش نسبت به علی کریمی می شود، مردم قطعا این اتفاق را بی جواب نخواهند گذاشت و همین هم تا حالا شده و فکر می کنم مردم پاسخ عمل کی روش را داده اند. کی روش با این کار فقط خودش را کوچک کرد.
*خیلی ها معتقدند علی کریمی اکثر حرف هایش درست بوده اما نمی داند باید چگونه بیان کند و همین بد بیان کردن مسائل ممکن است به خیلی ها بر بخورد. نظر شما در این رابطه چیست؟
من چند روز پیش در این رابطه پستی گذاشته بودم و نوشتم که علی حرف دل خود و هواداران را می زند ولی اینکه چگونه و چه زمانی مسائل مطرح شود یک ایرادی بوده که به کریمی وارد است. 
*به نظر شما این مسائل و حواشی اخیر که به وجود آمده است می تواند به تیم ملی ضربه بزند؟ خصوصا که این حواشی معطوف به سرمربی تیم بوده و کی روش نباید تمرکزش را از دست بدهد.
من با شناختی که از کی روش دارم، می دانم که او نمی گذارد این حواشی گریبان تیمش را بگیرد. با توجه به اینکه نصف بازیکنان تیم ملی هم خارج از کشور بازی می کنند، فکر نمی کنم این اتفاق رخ دهد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.