بهرام پارسایی در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یکسری از افراد جامعه زیر خطر فقر هستند و ما در حال حاضر یا پول نداریم و یا برنامه لازم را برای ارتقای وضعیت آنها نداریم بنابراین لایحه بودجه به سمت کارهای عوام‌فریبانه پیش می‌رود. ما برای کسانی که بالای خط فقر هستند عوارض می‌ببندیم مثل عوارض خروج از کشور، مالیات بر حقوق اساتید دانشگاه و قضات با سابقه که حق داشتن شغل دوم هم ندارند. اینها در واقع در راستای عوام‌فریبی است.

وی با بیان اینکه با توجه به اعتبارات کشور امکان پاسخگویی به مطالبات بسیاری از اقشار مثل فرهنگیان وجود ندارد، یادآور شد: انگار عوام‌فریبی برای ما مُسَکِن موقتی است که از آن برای آرام شدن فضا استفاده می‌کنیم در حالیکه این وضعیت برای افراد زیر خط فقر سودی ندارد و باعث می‌شود اقشار متوسط هم با انواع فشارها به زیر خط فقر سوق داده شوند.

نمایند مردم شیراز در مجلس با بیان اینکه ایران جزو پنج کشور اول دنیا از نظر جاذبه گردشگری است، گفت: پتانسیل بی‌بدیلی در این زمینه وجود دارد اما متاسفانه راه استفاده از آن را بلد نیستیم.

وی برخی مصوبات و پیشنهادات را مصداق دست کردن در جیب مردم دانست و گفت: افزایش ۶۰۰ درصدی عوارض واردات خودرو و افزایش ۳۰۰ تا ۶۰۰ درصدی عوارض خروج از کشور در تضاد با اصل سوم قانون اساسی در مورد رفع تبعیضات نارواست به نظر شایستگی و حق مردم این نیست. ما باید فصل سوم قانون اساسی درباره حقوق ملت را رعایت کنیم. وقتی می‌خواهیم حقوق کارمندان را افزایش دهیم می‌گوییم این افزایش طبق تورم باشد اما در جایی که مردم باید پرداختی داشته باشند قیمت‌ها را بین ۳۰۰ تا ۶۰۰ درصد افزایش می‌دهیم، این چه صیانتی از حقوق ملت است.

پارسایی با اشاره به پیش‌بینی افزایش قیمت حامل‌های انرژی در برنامه ششم در حد فوب خلیج‌فارس، گفت: اگر می‌خواهیم قیمت بنزین را به اندازه فوب خلیج‌فارس افزایش دهیم اشکالی ندارد اما باید از همان خودروها هم استفاده کنیم که مصرف سوخت‌شان یک سوم و ایمنی‌شان چند برابر است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.