نیکی هیلی روز چهارشنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل که با موضوع سوریه برگزار شد، پس از ارائه گزارش استفان دی میستورا نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور سوریه، این مطلب را مطرح کرد.

وی افزود: آمریکا به طور کامل از اقدام های تیم دی میستورا حمایت می کند اما تا زمانی که امنیت منطقه ای تهدید می شود ما به صلح نخواهیم رسید.

نماینده آمریکا به حوادث اخیر در سوریه و سقوط جنگنده رژیم صهیونیستی هم اشاره کرد و ادامه داد: ایران به اسرائیل هواپیمای بدون سرنشین فرستاده و دوباره همان کاری را کرده که همیشه می کند. ما از اسرائیل در دفاع از امنیت خود کاملا دفاع می کنیم.

هیلی اضافه کرد: هفته گذشته نیروهای دولت سوریه به نیروهای معارضان که با نیروهای ائتلاف علیه داعش همکاری می کردند، حمله کرده اند. ما در هر بخشی از این درگیری نیروهای عراقی، لبنانی و افغانی را می بینیم که از طرف ایران استخدام شده اند تا در سوریه بجنگند.

وی اظهار کرد: زمانی که ما از صلح در سوریه حرف می زنیم باید حقیقتی که روی زمین وجود دارد را ببینیم و درک کنیم فرمانده و مسئول تروریسم در دنیا، در سوریه در حال پیشروی است.

نماینده آمریکا یادآور شد: هیچ شکی نیست که فرآیند ژنو تنها راهبرد قانونی برای پیگیری صلح در سوریه است. هیچ طرفی نباید حق وتو در مورد تشکیل کمیته ای برای بررسی قانون اساسی فعلی داشته باشد.

هیلی تاکید کرد: روسیه می تواند رفتار رژیم سوریه را تغییر داده و کاری کند که این رژیم نشان دهد که از ژنو و فرآیندهای آن حمایت می کند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.