ساینس آلرت گزارش داد، طبق آخرین تحقیقات انجام شده توسط محققان دانشگاه "پردو" واقع در ایالت ایندیانای آمریکا در مورد ارتباط سطح درآمد و میزان خوشبختی مشخص شد که رسیدن به سطح مشخصی از درآمد سالانه در خوشبختی و خوشحال کردن انسان کاملا موثر است.

 

محققان در مطالعات خود روی نتایج نظرسنجی از ۱.۷ میلیارد نفر از ۱۶۴ کشور مختلف از موسسه جهانی "گالوپ" با ابداع یک واحد سنجش خوشبختی موسوم به "SWB" یا خوشبختی درونی دریافتند که کسب مقدار مشخص درآمد سالانه در احساس شادی و خوشبختی افراد تاثیر به‎سزایی دارد، هرچند که این شاخص در کشورهای متفاوت با تغییراتی همراه است.

 

محققان دریافتند که کسب درآمد سالانه ۹۵ هزار دلار معادل حدود ۴۵۰ میلیون تومان بهترین سطح شادی، کامیابی و موفقیت را برای انسان به ارمغان می‌آورد و کسب درآمد سالانه ۷۵ هزار دلار معادل تقریبا ۳۵۰ میلیون تومان بهترین وضعیت تعادل روحی و روانی را برای انسان فراهم می‌کند.

برای مثال این میزان در استرالیا 1125 هزار دلار، در آمریکای شمالی 105 هزار دلار، در اروپای غربی 100 هزار دلار، در اروپای شرقی ۴۵ هزار دلار و در آمریکای لاتین ۳۵ هزار دلار است.

محققان اظهار کردند: دو شاخص محاسبه شده ممکن است برای کشورهای ثروتمند پایین‌تر و برای کشورهای فقیرتر بالاتر باشد، اما این شاخص به طور کلی نشانگر دو سطح تعادل روحی روانی و بالاترین سطح خوشبختی و کامیابی در زندگی است.

به طور کلی مردان با میزان کمتری از درآمد نسبت به زنان احساس خوشبختی می‌کنند.

این موضوع برای افراد عادی با سطح تحصیلات معمولی نسبت به افراد تحصیلکرده نیز صدق می‌کند.

شاید مهمترین وجه این پژوهش این باشد که اکنون می‌توان فهمید که رسیدن به چه سطح از درآمد می‌تواند ضامن خوشبختی باشد و افراد درآمدشان را در آن نقطه ثابت کنند.

این پژوهش در مجله Nature Human Behaviour منتشر شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.