حسین شریعتمداری در بیست و سومین همایش کشوری دفتر ارتباطات فرهنگی قم که با موضوع «انقلاب اسلامی؛ چهل سال پایداری و بالندگی» در مجتمع یاوران مهدی(عج) برگزار شد، اظهار کرد: داستان پر ماجرای انقلاب از زمانی شروع شد که اسلام ناب بر کرسی حاکمیت نشست. این نسخه شفابخش بود، ولی در کتاب‌ها قرار داشت، اما امام راحل این اسلام را وارد حکومت و جامعه کرد.

وی گفت: در اوایل انقلاب انواع فتنه، کودتای نوژه، جنگ سفارتخانه، جنگ نفتکش و‌ جنگ تحمیلی تا به امروز اتفاق افتاد، اما در میدان عمل نتیجه به نفع اسلام شد، به هر حال درگیری انقلاب با نظام سلطه، ماهوی است.

شریعتمداری افزود: بعضی معتقدند اگر درگیر نمی شدیم، این همه مشکل نداشتیم، این حرف از اساس باطل است، چون آنها عدم اسلام ناب و عدم نظام بر حاکمیت اسلام ناب را می‌خواهند و این مسئله نشان می‌دهد تا اسلام ناب است و ما اعتقاد به آن داریم مخالفت و دشمنی استکبار هست و خواهد بود.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان افزود: اما داستان این روزهای جامعه از این قرار است، بعضی افراد ‌آمریکا را دشمن نمی‌دانند و از جایگاه شیطان بزرگ به رقیب تنزل دادند. این درد این روزهای جامعه است. وقتی رقیب شد، قابل مذاکره است تا به نتیجه مطلوب برسیم. اما اگر دشمن باشد دیگر بحث مذاکره مطرح نیست، چون وجود هر کدام برای دیگری خطر دارد و باید از بین برود، اما بعضی افراد این نگاه را تغییر دادند و آن فرمان امام راحل که هرچه فریاد دارید برسر آمریکا بزنید، از یاد بردند.

وی عنوان کرد: وقتی آمریکا رقیب می‌شود، نتیجه آن برجام و پسابرجام می‌شود، چون هدف این است که به جایی ختم شود و آنها تلاش می‌کنند به جایی برسند.

شریعتمداری اظهار کرد: در گذشته دشمن خیلی کارها علیه کشور کرد، موفق نبود، مانند جنگ تحمیلی، اما الان سخن از جنگ مطرح می‌کنند، این حرف توهم است چون سایه جنگ ترفندی برای قدرت و فشار است. دشمن با سایه جنگ قصد دارد به مسؤولان ایرانی فشار بیاورد و آنها به این باور و اعتقاد برسند که اگر تسلیم خواسته آنها نشوند، جنگ هست و از بین خواهد رفت.

مدیر مسؤول روزنامه کیهان بابیان اینکه باطل السحر این ترفند دشمن، برگشت به مبانی و ارزش‌ها است، افزود: در طول ۸ سال دفاع مقدس همه از صدام بعثی حمایت کردند و از این طرف نظام چیزی جز ارزش‌های دینی و اعتقادات پاک جوانان نداشت و همین عامل پیروزی شد با اینکه در اوج قدرت بودند، پیروز نشدند پس نباید با سایه جنگ ترسید.

وی عنوان کرد: تجربه نشان داده، نباید به غرب اعتماد کرد، ولی مشاوران نفوذ کرده برنامه را آن طوری که دشمن می‌خواهد پیش می‌برند. بعضی در دانشگاه کشور سخن از حجاب می‌زنند و آن را حکم ثانوی خوانده و اساسا ریشه آن را در اسلام نمی دانند، اینها همان مشاوران نفوذی هستند. این دسته از آدم‌ها در عرصه مشاوره می‌توانند محاسبه را به سمت اشتباه ببرند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.