بابک چمن‌آرا، مدیر مرکز موسیقی بتهون با اشاره به تازه‌ترین فعالیت‌های انجام گرفته در این مجموعه گفت: «مدتی است مشغول تولید چند آلبوم ویژه هستم اما بنا به دلایلی دیگر تمایلی ندارم اسمی از آن‌ها ببرم زیرا با توجه به کم اهمیتی که تعداد زیادی از رسانه‌ها نسبت به تولیدات ارزشمند و باکیفیت حوزه موسیقی دارند، ترجیح می‌دهم با استفاده از توانایی‌های خودم و ارتباطاتی که در حوزه‌های مختلف با دست‌اندرکاران حوزه موسیقی دارم به فکر تولید، بازاریابی و فروش محصولاتم باشم. این اصلا اتفاق خوشایندی نیست که رسانه‌ها دیگر توجهی به تولیدات ارزشمند ندارند و حتی در جریان برگزاری رویدادهای مختلفی که جایزه‌ای در آن وجود دارد گویی این آثار فرهنگی اصلا در نظر داوران و صاحب‌نظران هم قرار نگرفته است.»

او ادامه داد: «شاید دوستان رسانه‌ای آن قدر کار دارند که فرصتی برای رسیدگی به تولیداتی از این دست ندارند. البته من همواره به کوشش و تلاش آن‌ها در عرصه‌های مختلف احترام خواهم گذاشت اما این انتقاد را هم دارم که منتقدان، کارشناسان و اهالی رسانه تا حد زیادی نسبت به تولیدات ارزشمند اما خارج از حاشیه‌ها و هیاهوها کم توجهی می‌کنند. این انتقاد هم قطعا به طور مستقیم به آن‌ها وارد نیست، شاید شرایط نظام تولید، بازاریابی و فروش محصولات موسیقایی به گونه‌ای باشد که رسانه‌ها نیز تحت تاثیر این ماجرا قرار گرفته‌اند.»

چمن‌آرا در پاسخ به پرسشی مبنی بر انتشار مجموعه‌های جدید «گنجینه موسیقی ایران» که مجموعه اول آن خرداد سال ۹۵ وارد بازار موسیقی شد، توضیح داد: «واقعیت ماجرا این است که بدون حمایت‌های مالی اسپانسرها، عرضه چنین کارهایی نشدنی است و مطمئن باشید اگر اسپانسری از بخش خصوصی در انتشار مجموعه اول همراه ما نبود قطعا همین مجموعه نیز امکان انتشار نداشت. اما من سوالم این است که آیا کسی از سرنوشت این مجموعه و مجموعه‌های مشابهی از این دست در فروشگاه‌های عرضه محصولات فرهنگی و هنری خبری دارد؟ آیا روزمرگی‌های همه ما اجازه این را داده است که کمی به سرنوشت چنین آثار ارزشمندی فارغ از حاشیه‌های اقتصادی و مالی آن تامل کنیم و ببینیم در کجای بازار موسیقی ایران قرار دارند؟ متاسفانه فضا به گونه‌ای پیش رفته که تنها چیزی که مهم نیست ارائه کارهای فرهنگی است.»

مدیر مرکز موسیقی بتهون در پایان عنوان کرد: «مجموعه اول «گنجینه موسیقی ایران» خرداد سال گذشته بعد از ۳۷ سال با حمایت بخش خصوصی در قالب یک مجموعه نفیس و یک مجموعه برای عامه مخاطبان منتشر شد که ما مدل نفیس آن را در بازار عرضه نکردیم اما مجموعه دیگر در دسترس شنوندگان موسیقی ایرانی قرار گرفت که هنوز به نوبت دوم انتشار نرسیده است. خوشبختانه شنیده‌ام که این مجموعه توانسته در ردیف محصولات قابل تامل حوزه موسیقی ایرانی قرار بگیرد که البته ما مشغول اتود زدن برای بازنشر مجموعه‌های دیگری از «گنجینه موسیقی ایران» هستیم و امیدوارم شرایط به گونه ‌ای باشد که بتوانیم به زودی شاهد انتشار این مجموعه ها نیز باشیم

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.