آیت‌الله سید یوسف طباطبایی‌نژاد اظهار داشت: برای اجرای این سیاست‌های اقتصاد مقاومتی در حوزه اشتغال‌زایی لازم است تا سرمایه‌های مردمی در فعالیت‌های صنعتی و تولیدی به کار گرفته شود.

اهم صحبت‌های او از این قرار است:

* یکی از اهداف جمهوری اسلامی گسترش فرهنگ قرض‌الحسنه به‌ویژه در سیستم بانکی کشور بوده، همچنین ایجاد بانک‌های تخصصی در این حوزه نشان دهنده توجه به بانکداری اسلامی است.

*بانک‌ها می‌توانند بخشی از سرمایه خود را در امور تولیدی و تجارت سرمایه‌گذاری کنند تا هزینه‌های آن‌ها تأمین شود، البته این کار در صورتی است که مردم پول‌های خود را به عنوان قرض در اختیار بانک گذاشته باشند در غیر این صورت با پول امانت مردم نمی‌توان چنین اقداماتی را انجام داد.

* مراقب تشویق‌ها و تحسین‌های نامتعارف باشید زیرا بسیاری از این‌ها دام‌های شیطانی است، راه و رسالت اصلی خود را با قدرت و دقت لازم ادامه دهید و تلاش کنید تا جایی که ممکن است به مردم کمک کنید.

* دستگاه‌های مختلف باید از جزیره‌ای عمل کردن بپرهیزند و برای رفع مشکلات اقتصادی کشور به صورت جهادی تلاش کنند.

امام جمعه قم: در دل امت اسلام چیزی جز نفرت از آمریکا و اسرائیل نیست

آیت الله علیرضا اعرافی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه قم که در حرم مطهر حضرت معصومه(س) برگزار شد، با اشاره به حضور پرشکوه مردم ایران در راهپیمایی ۲۲ بهمن اظهار داشت: ما امسال شاهد شکوه سراسری راهپیمایی ۲۲ بهمن به شکل کم نظیر بودیم و آمارها نشان داد که این حضور بیشتر از سال‌های گذشته بود و از کیفیت بیشتری برخوردار بود.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* ملت‌های مسلمان و ایران اسلامی حوادث بحرین را دنبال می‌کند و فشارها بر آیت الله عیسی قاسم باید برداشته شود و مجامع بین‌المللی در این زمینه چاره‌اندیشی کنند.

*{ با اشاره به برخی فشارهای خارجی برای کنار گذاشتن صنعت موشکی و دفاعی کشور} امروز کنار گذاشتن مسائل موشکی ایران در خارج مطرح می‌شود اما مسئولان بدانند هرگز برجام موشکی نخواهیم داشت.

* برجام خوبی نداشتیم وترامپ در این آزمون مردود شد؛ باید هوشمندانه در برابر تعرض دشمن ایستادگی کرد و آنان بدانند از توسعه صنایع دفاعی کشور کوتاه نخواهیم آمد.

* در دل امت اسلام چیزی جز نفرت از آمریکا و اسرائیل نیست و این نفرت روزی آنان را از بین خواهد برد.

امام جمعه قزوین: بسیاری در ابتدای انقلاب همراه مردم بودند و از دیوار سفارت بالا رفتند

حجت الاسلام علی قابل در خطبه های این هفته نماز جمعه قزوین در مسجدالنبی اظهار داشت: تقوای واقعی آن است که تا پایان عمر هم باقی بماند و آنها که در میانه راه از مسیر تقوی و ایمان الهی بازمانده اند بصیرت نداشته اند.

خطیب جمعه قزوین بیان کرد: بسیاری در ابتدای انقلاب همراه مردم بودند و از دیوار سفارت بالا رفتند و لانه جاسوسی را فتح کردند اما چون بصیرت و ایمان عمیق نداشتند در وسط راه بریدند و از آمریکایی ها بابت تعطیل کردن لانه جاسوسی عذرخواهی کردند.

اهم صحبت های او از این قرار است:

* گفتند «یک عده را از قطار انقلاب پیاده کردیم که اشتباه بود» اما در جواب اعلام می کنیم که این افراد قبلا از قطار انقلاب پیاده شده و سوار قطار بیگانه شده بودند. موضوع بازگشت این افراد و آشتی ملی را دوباره مطرح کردند در حالی که به گفته رهبر انقلاب مردم با کسی قهر نیستند که آشتی کنند اما مردم با کسانی که در فتنه ۸۸ به عاشورا توهین کردند و جوان بسیجی را کتک زدند آشتی نمی کنند و حرفی ندارند.

* چرا باید انقلابیون خود را بدهکار ضد انقلاب بدانند و این که برخی نامه سرگشاده می زنند تا از فتنه گران دلجویی کنند حرف مردم نیست.

* امروز آمریکا با صدور اطلاعیه برای آزادی کسانی که در حصر هستند به صورت آشکار در امور ما دخالت می کند و معلوم نیست چه رابطه ای بین دشمن و محصورین هست که برای ما تعیین تکلیف می کنند.

* سوم اسفند سالروز کودتای رضاخان است و فجایع این مرد در تاریخ لکه ننگ است و در زمان این دیکتاتور، بخشی از منطقه آرارات را به ترکیه بخشیدند، شط العرب را به عراق و بخشی از کشور را به افغانستان دادند و بستن حوزه های علمیه، ممنوع کردن عزاداری سیدالشهداء و کشف و حجاب و کشتار مردم در مسجد گوهر شاد بخشی از جنایات رضاخان است اما برخی جوانان ساده لوح و فریب خورده بدون مطالعه تاریخ نام وی را بردند که جای تاسف دارد.

* به جوانان توصیه می کنم تاریخ رژیم ستم شاهی را مطالعه کنند تا بدانند این پدر و پسر چه جنایاتی کردند و چه بر سر ملت آوردند تا قدردان انقلاب شوند.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.