سعید جلیلی افزود: اگر کاری که انجام می دهیم به موقع نباشد اثر لازم را نخواهد داشت، کما اینکه توابین که جان خودشان را در راه امام حسین علیه السلام فدا کردند، چون به موقع این کار را انجام ندادند، اقدامشان نتیجه لازم را نداشت.

 

جلیلی ادامه داد: بر این اساس هیات های مذهبی نیز باید بدانند در چه برهه ای، چه کاری را باید انجام دهند.

 

این استاد اندیشه سیاسی اسلام گفت: حضرت زهرا سلام الله علیها در خطبه معروف خودشان در مدینه نکات مهمی را مطرح کرده اند که فقط مخصوص مردم آن زمان نیست، بلکه خطاب به همه اعصار است. ایشان در بخشی از خطبه می فرمایند شما که ادعای بندگی خدا را دارید، باید پیام خدا را به مردم برسانید.

 

وی با تاکید بر اینکه یکی از مصادیق این خطاب ایشان هیاتهای مذهبی هستند، گفت: یکی از مظلومیت های حضرت زهرا سلام الله علیها کم توجهی به خطبه معروف ایشان است، کما اینکه ممکن است در بسیاری از هیات ها مراسم فاطمیه به خوبی برگزار شود ولی یک بار هم خطبه ایشان خوانده نشود.

 

جلیلی اظهار داشت: حضرت زهرا سلام الله علیها در این خطبه می فرمایند که خداوند امر به معروف و نهی از منکر را «مصلحت عمومی» برای یک جامعه قرار داده، لذا نمی شود مراسم فاطمیه گرفت ولی به این آموزه ها بی توجه بود.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه همه ما باید در حد وسع و توان خود تلاش کنیم، افزود: هیات ها باید حلقه وصل اندیشه اسلام ناب با مردم باشند و مردم باید نشانه هایی از اسلام ناب را در هیات های محله شان ببینند.

 

وی با بیان اینکه هیات ها باید به منابر انقلاب اسلامی تبدیل شوند، گفت: در دوره ای که امپراطوری های رسانه ای علیه انقلاب اسلامی همه توانشان را به کار بسته اند و از شبهه تا نا امیدی را به جامعه تزریق می کنند و همزمان بسیاری از دستگاه های رسمی که موظف به مقابله با این روند هستند کار خود را انجام نمی دهند، وظیفه هیات ها سنگین تر است تا تبدیل به «منابر انقلاب اسلامی» شوند.

 

جلیلی تصریح کرد: هیات ها باید شور و نشاط و تحرک را به داخل جامعه تزریق کنند و خروجی آنها قیام و حرکت باشد نه قعود و انفعال.

 

عضو مجمع تشخیص مصحلت نظام در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه معارف "اسلام ناب" باید توسط هیات ها در شهرهای مختلف بازخوانی شود، گفت: امر به معروف و نهی از منکر، احسان، اقامه عدل، نفی سبیل و ... باید توسط هیات ها برای مردم تبیین شود.

 

وی افزود: حل مشکلات اجتماعی توسط هیات ها باید شکل بگیرد نه کلونی های جناحی و سیاسی که خروجی شان نه به درد دین مردم می خورد نه دنیای مردم.

 

جلیلی ادامه داد: در هر شهری جریان های سیاسی موقت و محدود زیادی شکل می گیرد و بعد از مدت کوتاهی نیز از بین می رود ولی عمده هیات ها سوابق چند ده ساله دارند زیرا بر یک مبنای صحیح و ریشه عمیق ایجاد شده اند.

 

نماینده مقام معظم رهبری در شورای عالی امنیت ملی با تاکید بر اینکه مسئولیت پذیری به معنای هزینه دادن جهت پیشبرد امور است، گفت: در بسیاری از موارد رقابت ها صرفا برای کسب قدرت و سهم خواهی است اما در پارادایم دینی و انقلابی رقابت ها برای خدمت بیشتر است، کما اینکه یک نفر مانند حاج سعید قاسمی از چند ماه قبل با تلاش شبانه روزی در مناطق زلزله زده با دیگر نیروهای انقلابی جهت خدمت به مردم رقابت دارد و این موارد باید یک الگو برای سایر رقابت ها برای نیروهای انقلابی باشد.

 

جلیلی در پایان با اشاره به تعبیر «قلیل المؤنه و کثیر المعونه»، گفت: اگر این مناسبات که باید «با کمترین هزینه، بیشترین بازدهی صورت بگیرد» در بین نیروهای انقلاب جاری شود، بسیاری از مشکلات حل و فصل خواهد شد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.