رسول خادم پس از صدور رای اتحادیه جهانی کشتی در محرومیت ۶ ماهه علیرضا کریمی و ۲ ساله حمیدرضا جمشیدی مربی تیم ملی کشتی آزاد امید ایران و همچنین رفع خطر تعلیق کشتی ایران اظهار کرد:پس از اتفاقی که برای علیرضا کریمی در رقابت های امیدهای جهان رخ داد،کمیته بین المللی المپیک که به هر حال تحت نفوذ قدرت های بزرگ سیاسی و اقتصادی جهان است، از طریق اتحادیه جهانی کشتی، پیگیر تعلیق کشتی ایران از حضور در رقابت های بین المللی شد.طی دو ماه و نیم گذشته طی دو نوبت توانستیم اعلام رای در این باره را به عقب بیندازیم اما در نهایت از هفته گذشته این موضوع بصورت جدی در دستور کار اتحادیه جهانی کشتی قرار گرفت.

رییس فدراسیون کشتی افزود: خوشبختانه علی رغم فشارهای وارده از سوی کمیته بین المللی المپیک بر اتحادیه جهانی کشتی برای صدور آرایی که مورد خواستشان باشد،امروز با وجود تمامی پیچیدگی ها و مشکلات، کشتی ایران تعلیق نشد.

وی درباره محرومیت ۶ ماهه علیرضا کریمی و ۲ ساله حمیدرضا جمشیدی مربی تیم ملی امید ایران نیز گفت:پیشنهاد اولیه برای جریمه علیرضا کریمی و مربی تیم ملی امید بسیار سنگین بود.با وجودیکه  اولویت اصلی ما جلوگیری از تعلیق کشتی ایران بود اما تلاش کردیم علیرصا کریمی با کمترین جریمه ممکن روبرو شود.

خادم با بیان اینکه فدراسیون کشتی نسبت به رای اعلام شده علیه علیرضا کریمی اعتراض خواهد کرد گفت: ۶ ماه محرومیت اعلام شده مانعی برای حضور کریمی در رقابت های داخل کشور و انتخابی تیم ملی نیست و ضمن اینکه این محرومیت پیش از بازی های آسیایی و رقابت های قهرمانی جهان به پایان می رسد و مانعی برای ادامه فعالیت او نیست. جریمه جمشیدی نیز که یکی از مربیان زحمتکش و سازنده کشتی ایران ۲ ساله است اما وی نیز می تواند در این مدت در داخل کشور به فعالیت خود ادامه بدهد.

 علیرصا کریمی آزادکار وزن ۸۶ کیلوگرم ایران بدلیل روبرو نشدن با حریف اسراییلی در جریان رقابت های قهرمانی امیدهای جهان در لهستان، با دستور مربیانش به عمد مقابل حریف روس باخت و در دور بعد نیز حاضر به رویارویی با حریف اسراییلی نشد که این موضوع بازتاب گسترده ای در جهان داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.