کورتس پس از دیدار و گفتگو با نتانیاهو در مونیخ با انتشار پیامهای توئیتری اعلام کرد : ما خواستار ادامه تقویت روابط دوجانبه و همکاری های چندجانبه هستیم. وی افزود: توافق کردیم که چنانچه اسرائیل نامزد عضویت در شورای امنیت سازمان ملل شود از این درخواست حمایت کنیم. صدر اعظم اتریش تاکید کرد: ما همچنین به مبارزه مصمم خود با یهودی ستیزی ادامه خواهیم داد.

 با ورود حزب دست راستی &#۳۹;آزادی&#۳۹; (FPO) به دولت جدید اتریش ، نخست وزیر رژیم صهیونیستی اعلام کرد که وزیران دولت جدید از حزب آزادی از جمله وزیران امور خارجه، دفاع و کشور اتریش را تحریم (بایکوت) می کند. همچنین وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی با صدور بیانیه ای اعلام کرد که روابط آن با وزارتخانه های تحت تسلط حزب آزادی اتریش، فقط در &#۳۹;سطح حرفه ای&#۳۹; خواهد بود. وزارت خارجه این رژیم گفته که هدف آن تاکید بر تعهد به مبارزه با یهودستیزی و حفظ خاطره هولوکاست (کوره های آدم سوزی آلمان نازی) است. این مساله بازتاب زیادی در رسانه ها نداشت و دولت اتریش نیز بنا به برخی گزارش ها قصد اقداماتی با هدف &#۳۹;اعتماد سازی&#۳۹; با این رژیم را دارد. روزنامه صهیونیستی هاآرتص در همین زمینه چندی پیش نوشت که دولت اتریش قصد دارد با یک رشته اقدامات اعتمادساز، روابط خود را با دولت اسرائیل بهبود بخشد. از جمله این اقدامات، پیشنهاد اعطای تابعیت به بازماندگان قربانیان هولوکاست در اتریش است که در برنامه کاری دولت جدید ذکر شده اما جزئیات آن مشخص نشده است. دولت اتریش همچنین قصد دارد بنای یادبودی برای حدود ۱۰هزار یهودی اتریشی که در اردوگاه &#۳۹;تروستینتس&#۳۹; در نزدیکی شهر مینسک پایتخت بلاروس کشته شده اند &#۳۹;به عنوان تعهد روشن اتریش به مسئولیت در هولوکاست&#۳۹; احداث کند.

کنفرانس امنیتی مونیخ ۲۰۱۸ که پنجاه و چهارمین دوره این نشست است، از روز جمعه ۲۷ بهمن ماه (۱۶ فوریه) در هتل &#۳۹;بایریشر هوف&#۳۹; مونیخ به طور رسمی آغاز به کار کرد و برنامه نشست امسال به طور خاص بر مساله آینده اتحادیه اروپا به عنوان بازیگر جهانی و همچنین روابط آن با روسیه و آمریکا، متمرکز است. همچنین تهدیدهای رویاروی نظم لیبرال بین المللی، مناقشه های متعدد در خاورمیانه به خصوص روابط رو به وخامت کشورهای عربی حوزه خلیج فارس و تحولات سیاسی در منطقه ساحل (آفریقا) نیز مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. در کنار این مسائل، موضوعات مربوط به کنترل سلاح به خصوص تنش های مربوط به برنامه هسته ای کره شمالی نیز مورد توجه قرار خواهد گرفت. صدر اعظم اتریش روز شنبه صبح و نتانیاهو یکشنبه صبح در کنفرانس امنیتی مونیخ سخنرانی خواهند کرد.

صدر اعظم اتریش روز جمعه در مونیخ همچنین با &#۳۹;ینس استولتنبرگ&#۳۹; دبیر کل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) دیدار کرد و تاکید کرد که مشارکت در فعالیتهای ناتو یکی از عناصر اصلی سیاست امنیتی اتریش است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.