سومریه نیوز عراق گزارش داد، حیدر العبادی، نخست وزیر عراق پیش از ترک این کشور به مقصد آلمان اظهار داشت: آغاز بازسازی‌ها و سرمایه‌گذاری در عراق نیازمند آن است که در کشور امنیت برقرار شود و این امنیت منوط به امنیت منطقه و جهان در ارتباط است.

العبادی افزود: گروه‌های تروریستی که اعضایی از تمامی کشورهای جهان داشته و با حمایت مالی کشورهای متعددی به عراق آمده‌اند هیچ مرز جغرافیایی ندارند.

نخست وزیر عراق افزود: ما برای ریشه‌کن کردن تروریسم به همکاری جهانی و حمایت از عراق نیاز داریم. امروز ما بر مساله بازسازی و سرمایه‌گذاری، ایجاد هزاران فرصت شغلی برای مردم و نیز بهبود سطح معیشتی و خدماتی در عراق تمرکز کرده‌ایم.

وی در ادامه گفت: تمامی اینها نیازمند آن است که در عراق و منطقه امنیت برقرار باشد و ما در برابر هرگونه چالش امنیتی در منطقه و جهان بایستیم.

العبادی افزود: داعش پدیده‌ای خارجی است که در سوریه رشد یافت و با عبور از مرزها به عراق آمد و در این کشور دست به ویرانی و کشتار زد.

العبادی روز جمعه بغداد را به مقصد شهر مونیخ جهت شرکت در کنفرانس امنیتی مونیخ ترک کرد.

این پنجاه و چهارمین کنفرانس امنیتی است که با حضور ده‌ها تن از نخست وزیران، وزرای خارجه و دفاع کشورهای مختلف جهان و صدها تن از کارشناسان مسائل نظامی و امنیتی برگزار می‌شود و این بار شهر مونیخ میزبان آن است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.