رویترز گزارش داد، این حزب تندرو اپوزیسیون به رهبری لئوپولدو لوپز که اکنون در حصر خانگی به سر می‌برد و می‌تواند رقیب پیشرو مادورو در انتخابات ریاست جمهوری آوریل سال جاری میلادی این کشور باشد، اعلام کرده که اگر رهبرش آزاد نشود،‌ انتخابات را بایکوت می‌کند؛ آنها این انتخابات را یک تقلب خوانده‌اند.

ائتلاف اپوزیسیون ونزوئلا در حال بررسی این مساله است که آیا در انتخابات ۲۲ آوریل شرکت کنند یا خیر. با وجود آنکه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا با کاهش محبوبیت مردمی روبروست، اما منتقدان می‌گویند شورای انتخاباتی احتمالا نتایج انتخابات را به نفع وی تغییر می‌دهند. دو شخصیت برجسته اپوزیسیون نیز از حضور در روند انتخابات منع شده‌اند.

لوپز به اتهام تحریک مردم و خشونت در جریان تظاهرات ۲۰۱۴ در حصر خانگی است و انریکه کاپریلس، دیگر شخصیت اپوزیسیون نیز به اتهام عدم رعایت مقررات دولتی از شرکت در انتخابات منع شده است. هر دوی این افراد اتهامات علیه خود را رد کرده و می‌گویند این اتهامات برای به حاشیه کشاندشان از عرصه سیاسی مطرح شده است.

حزب خواسته مردمی روز جمعه در بیانیه‌ای اعلام کرد: اکثریت ما در ونزوئلا خواستار خاتمه دیکتاتوری مادورو هستیم اما ماهیت دیکتاتوری، خشن و جنایتکار این رژیم می‌خواهد مکانیسم‌های انتخاباتی را که در آن مردم خواسته‌هایشان را مطرح می‌کنند و به دنبال تغییر هستند، ببندد.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.