مرکز اطلاع رسانی فلسطین گزارش داد، استفان دوجاریک، سخنگوی دبیرکل سازمان ملل در کنفرانسی خبری در مقر این سازمان تصریح کرد که همزمان با نشست شورای امنیت در روز سه شنبه، محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین نیز با آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار و در مورد آخرین تحولات فلسطین و راه‌های احیای روند مذاکرات سازش بین طرفین فلسطینی و اسرائیلی گفتگو می‌کند.

منصور العتیبی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت اوایل ماه جاری میلادی در اظهاراتی مطبوعاتی تاکید کرد که عباس در نشست دوره‌ای شورای امنیت در مورد فلسطین در ۲۰ فوریه شرکت و سخنرانی خواهد کرد.

العتیبی افزود که عباس قرار است در سخنان خود به تشریح آخرین تحولات فلسطین پس از اعلام تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در مورد قدس و شناسایی این شهر به عنوان پایتخت رژیم صهیونیستی بپردازد.

وی همچنین تاکید کرد که نشست غیررسمی اعضای شورای امنیت در ۲۲ فوریه جاری تحت عنوان "۵۰ سال پس از اشغالگری رژیم صهیونیستی" به منظور بررسی اوضاع انسانی اراضی اشغالی فلسطین به ویژه نوار غزه برگزار خواهد شد.

العتیبی اظهار داشت که در نشست روز پنجشنبه کارین ابو زید، کمیساریای سابق آژانس امدادرسانی و کاریابی برای آوارگان فلسطینی "آنروا" و یان ایگلند، دیپلمات نروژی نیز مشارکت خواهند داشت.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.