خبرگزاری فرانسه گزارش داد، ترزا می، نخست وزیر انگلیس قرار است هشدار دهد: این زمانی نیست که هر کدام از ما اجازه دهیم رقابت بین شرکا به وجود بیاید یا محدودیت‌های بنیادی یا ایدئولوژی‌هایی برای ممنوع کردن همکاری‌های بین ما و به خطر افتادن امنیت شهروندانمان مطرح شود. ما باید هرآنچه را که لازم است انجام دهیم تا امنیت جامع خودمان را تضمین کنیم.

سخنرانی نخست وزیر انگلیس در مونیخ پس از آن انجام می‌شود که روسای آژانس‌های اطلاعاتی از انگلیس، فرانسه و آلمان در بیانیه‌ای بی‌سابقه هشدار دادند که حتی پس از بریگزیت همکاری و تبادل اطلاعاتی باید ادامه پیدا کند.

رسانه‌های خبری همچنین گزارش دادند: ترزا می قرار است اعلام کند که انگلیس همچنان به حکم دستگیری اروپا پایبند می‌ماند و بخشی از یوروپل که همان پلیس اتحادیه اروپاست، باقی خواهد ماند. البته برخی از کارشناسان هشدار داده‌اند که همکاری در زمینه‌های امنیتی و پلیسی به واسطه امتناع انگلیس از پذیرش قضاوت و داوری دادگاه عدالت اروپا پس از بریگزیت محدود می‌شود.

نخست وزیر انگلیس پیشتر انتقادهای مطرح شده درباره ارتباط امنیتی با درخواست‌هایش برای یک توافق تجاری جدید با اتحادیه اروپا را رد کرده بود.

وی امروز قرار است در این سخنرانی بگوید میان اتحادیه اروپا و کشورهای ثالث در سایر حوزه‌ها شامل تجارت یک رابطه استراتژیک و جامع وجود دارد. همچنین هیچ دلیل عقلی یا حقوقی وجود ندارد که توافقی در زمینه امنیت داخلی به دست نیاید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.