کوروش بهادری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به فعالیت سامانه بارشی از اواخر وقت امشب اظهار کرد: اوج بارش‌ها از اواخر امشب تا فردا ادامه دارد که بارش در شمال و شرق خوزستان شدت بیشتری خواهد داشت.

وی افزود: احتمال آبگرفتگی معابر در برخی شهرها از جمله دهدز، مسجدسلیمان، ایذه، لالی و اندیکا وجود دارد که در این راستا اطلاعیه‌ای صادر شده است.

مدیرکل هواشناسی خوزستان با اشاره به وزش باد در اهواز گفت: در حال حاضر سرعت باد لحظه‌ای در اهواز ۴۰ کیلومتر بر ساعت است که ممکن است تا یک ساعت دیگر کیفیت دید در اهواز و حومه آن به  ۲ تا ۳ کیلومتر کاهش یابد اما این پدیده موقت است.

بهادری با بیان اینکه میزان بارش‌ها در برخی نقاط کم بوده است، گفت: به دلیل اینکه کانون‌های داخلی ماسه‌ای هستند و با بارش‌های کم، چسبندگی لازم را به دست نمی‌آورند، همچنان احتمال وقوع گرد و خاک وجود دارد. برای  چسبندگی لازم کانون‌ها حداقل به بارش‌های بیش از ۱۰ میلی‌متر نیاز داریم.

وی بیان کرد: در شبانه‌روز گذشته، بهبهان با ۲۸ درجه سانتی‌گراد، و ایذه و دهدز با ۱۲ درجه سانتی‌گراد به ترتیب گرمترین و خنک‌ترین نقاط استان خوزستان بودند. تغییرات دمای هوای امروز اهواز نیز بین ۱۸ تا ۲۸ درجه سانتی‌گراد در نوسان خواهد بود.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.