رویترز گزارش داد، نمایندگان آمریکا، بریتانیا و فرانسه در شورای امنیت سازمان ملل پیش‌نویس قطعنامه‎ای را تهیه کرده‌اند که قصد دارد ایران را در ارتباط با دستیابی انصارالله یمن به موشک، محکوم بکند.

پیش‌نویس قطعنامه جدید در مورد یمن را بریتانیا با مشورت آمریکا و فرانسه تهیه کرده و آن را در اختیار همه نمایندگان ۱۵ کشور عضو شورای امنیت قرار داده است.

این پیش‌نویس همچنین در نظر دارد اجازه اعمال تحریم‌های مشخص به خاطر «هرگونه فعالیت در رابطه با موشک‌های بالستیک در یمن» را بدهد. این اقدام می‎تواند مقدمه اعمال تحریم‌های بیشتر علیه ایران باشد.

هم زمان، «نیکی هیلی» نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد، با انتشار مقاله‌ای در روزنامه «نیویورک‌تایمز»، خواهان اقدام شورای امنیت علیه ایران در ارتباط با بحران یمن شده است.

این در حالیست که روسیه اخیرا ادعاهای آمریکا و گروه کارشناسان سازمان ملل متحد در مورد ارسال سلاح‌های ساخت ایران به جنبش انصارالله در یمن را زیر سوال برده بود.

«واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل، در اواخر ماه ژانویه گذشته گفت: «ما فقط حرف‌های مبهمی در مورد اقداماتی (علیه ایران) شنیده‌ایم. اگر پیشنهادی باشد خواهیم دید. چطور می‌توانیم پیشاپیش قضاوت کنیم بدون آنکه بدانم موضوع آن چیست؟»

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.