الحیاه گزارش داد، داعش سرمقاله شماره اخیر مجله "النبأ" را که روز جمعه چاپ شد به عملیات "سینا ۲۰۱۸" اختصاص داد که نشان دهنده توجه رهبران داعش به عملیات نظامی در مصر است. همزمان بیانیه‌هایی در سایت‌های تروریست‌ها درباره مرگ برخی از رهبرانشان به دست ارتش مصر و درخواست‌ها برای حمایت از داعش در سینا منتشر شده است.

داعش در سرمقاله این مجله آورده است که صحبت درباره انتقال نیروهایش از عراق و شام(سوریه) به سینا طی ماه‌های گذشته "توهم" است.

ارتش مصر پیشتر اعلام کرد که در پی انتشار اطلاعاتی درخصوص انتقال تروریست‌های داعش از سوریه و عراق به شبه جزیره سینا عملیات نظامی را شروع کرده است.

داعش اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس‌جمهور مصر می‌خواهد وانمود کند که او صاحب پیروزی واقعی علیه داعش است. سیسی به زودی می‌خواهد پیروزی بزرگ و پاکسازی سینا از تروریسم را اعلام کند اما نیروهای ما در سینا هرگز شکست نخواهند خورد.

داعش از تمامی نیروهایش در تمامی منطقه مصر خواست حملتشان را علیه "مرتدین و مشرکین" افزایش دهند و بر داخل مصر و صحرای غربی و اسوان و صعید در جنوب مصر متمرکز شوند.

در همین راستا، احمد کامل البحیری گفت که انتقال تکفیری‌ها از عراق و سوریه به لیبی و سینا تأیید شده است و تکذیب آن از سوی داعش با هدف ربط دادن حوادث داخل سینا به مصری‌ها به ویژه با افزایش تعداد اعضای خارجی داعش صورت می‌گیرد.

وی افزود: واکنش شاخه مرکزی داعش به عملیات سینا نشان دهنده حجم تلفاتی است که شاخه این گروه در سینا با آن مواجه شده است.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.