مهندس ابراهیم بازیان، مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد در این جلسه با بیان اینکه کمیته امداد تلاش دارد تا پایان برنامه ششم، مسکن ۱۵۰هزار خانوار مددجوی فاقد سرپناه را تامین کند، گفت: این تعداد شامل  ۱۰ درصد از مددجویان تحت حمایت کمیته امداد است که با مشارکت همه جانبه دولت و خیران این تعداد صاحب خانه خواهند شد.

وی با اشاره به اینکه تمرکز کمیته امداد در زمینه ساخت مسکن با مددجویان روستایی فاقد سرپناه، مناطق محروم و مرزی و شهرهای دارای جمعیت کمتر از ۱۰۰ هزار نفر است گفت: در این میان  خانوارهای عائله‌مند و دارای یتیم تحت حمایت  هم در اولویت قرار دارند.

بازیان با اعلام اینکه در سال آینده ۱۰۰ هزار خدمت در زمینه مسکن به مددجویان داده می‌شود گفت:  بخش عمده ای از این خدمات مربوط به تعمیرات جزئی یا کلی منازل خانوارهای تحت حمایت خواهد بود.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با تاکید براینکه مسئولان باید درک کنند، مسکن نیاز اصلی مددجویان است افزود:  تامین مسکن برای نیازمندان علاوه بر حمایت دولت و مجلس با مشارکت سپاه پاسداران، بنیادمسکن و  بهره گیری از ظرفیت دهیاران، شوراهای شهری وشهرداری‌ها محقق می‌شود.

به گزارش سایت خبری کمیته امداد، وی درباره اقدامات کمیته امداد در زمینه ساخت خانه برای مدجویان زلزله زده کرمانشاهی گفت: زلزله اخیر نشان داد که باید مقاوم سازی ساختمان جدی گرفته شود بر این اساس خانه‌ خانوارهای مددجوی زلزله‌زده مقاوم در برابر حوادث ساخته می‌شود.

بازیان با اشاره به اینکه منزل شش هزار خانوار تحت حمایت در این حادثه آسیب دیده است گفت: از این تعداد دو هزار واحد تخریب کامل و چهار هزار واحد مسکن نیازمند تعمیر و مقام‌سازی است.

مدیرکل تأمین مسکن و امور مهندسی ساختمان کمیته امداد با اشاره به اینکه عملیات ساخت ۸۰۰ واحد مسکونی مددجویان حادثه دیده در زلزله آغاز شده است اعلام کرد: تا پایان شهریور ماه سال ۹۷ ساخت این تعداد خانه به پایان خواهد رسید.

 

بخش سایت‌خوان، صرفا بازتاب‌دهنده اخبار رسانه‌های رسمی کشور است.